Eli skenaariohan on seuraava: tuli tuossa huomattua, että vanhan koulukaverin sähköpostiosoitteesta virtaa kokoajan englannin kielistä tuubaa, joihin en mennyt tietenkään pitkällä tikullakaan koskemaan. Selvästikin tyyppi ei niitä itse lähettänyt. Kaikesta huolimatta kävi niin, että kun tänä iltana kirjauduin messengeriin, sieltä pompahti normaalisti se ylimääräinen ikkuna, josta pääsee käsiksi sähköposteihin jne. Menin epähuomiossa klikkaamaan tämän saman kaverin lähettämää sähköpostia ja avasin sen. En koskenut linkkeihin, mutta ajattelin, että on jo liian myöhäistä. Nyt, kun kirjaudun hotmail.com:iin, alkaa sivusto itsekseen kokoajan päivitellä itseään ja "Lopeta sivun lataus"-painike välkkyy kokoajan. Elikkä jotain on meneillään. Olettaisin sen tarkoittavan, että sähköpostiani käytetään spammiviestien lähettelyyn? Välillä "Lopeta sivun lataus"-painike jää siniseksi eli klikattavaksi, mutta sen klikkaaminen ei muuta mitään. Huomaan, että Firefoxin alalaidassa lukee jotain tyyliin "Siirretään dataa osoitteesta css.wlxrs.com", ja kun tuota googlasin niin aika hämäriä sivustoja kertyi aimo lista, jotain viruksistakin puhuttiin. Eli ensinnäkin haluaisin tietää, että onko kyseessä vain pienehkö kiusa, että sinne meni sähköpostitili, vai onko koko koneeni saastunut? Yritin tehdä uutta tiliä hotmailiin, mutta samanlaista epäilyttävää toimintaa oli siinäkin. Samalla koneella. Toisekseen, miten pääsen tästä eroon? Avast! ei ole ilmoittanut mitään, mutta melko varma olen, että tässä on jokin pielessä. Minun täytyisi vielä kysyä varmistukseksi kavereilta, että onko minulta tullut spammisähköpostia, mutta valitettavasti olen melko varma, että tilini on nyt hakkeroitu.
Kokeile estää sähköpostit kyseisestä sähköpostiosoitteesta hotmail tililläsi Asetukset-Turvalliset ja estetyt lähettäjät- estetyt lähettäjät. Kirjoita sähköpostiosoite josta roskat tulevat sähköpostiisi ja paina lisää luetteloon jolloin hotmail estää sähköpostit osoitteesta.