Hp kannettava kaatuilee

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by olsuivra, Apr 5, 2011.

1. olsuivra

olsuivra Member

Trophy Points:
    16
    Elikkäs minulla on hivenen yli vuoden vanha HP pavilion kone.
    Pari kuukautta sitten kone alkoi jäätymään kesken raskaitten pelien mm COD:WaW.
    Lopetin niiden pelaamisen ja ongelmia ei ollut, sittemmin alkoi konee jäätymään kesken Skype puheluitten ja muuten kun kuormitus oli korkea.
    Nytten konee jämähtää välillä jo siitä, että monta selainta on päällä ja siirtää vaikkapa isoja tiedostoja ulkoiselle kovalevylle. Ja jäätymis väli tuntuu aina vaan lyhenevän.

Eli kone siis tilttaa ja 10-20 sekunnin päästä se sammuu itse. Sen jälkeen jos yritän samantien käynnistää uudelleen niin lähtee käyntiin ja sammuu samantien parin sekunnin sisällä. n.10 minuutin päästä kone lähtee taas käyntiin.

Mikä voisi olla ongelma? olen putsannut pölyt eikä kone muutenkaan tunnu kuumenevan liikaa. en tiedä millaiset lämpötilat ovat hyvät mutta eivät muutu kun kone on kovassa kuormituksessa.

Onko mahdollisesti näyttöohjaimen kanssa jotain? Olen yrittänyt löytää päivityksiä näytönohjaimelle, mutta Ati:n sivuilla se sano että ei ole päivityksiä, en tiedä voiko olla niin kun en ole kertaakaan päivittänyt niitä ainakaan itse.

koneen tiedot:
    Hp Pavilion dv6 Notebook PC
    AMD Athlon II Dual-core M320 2,1GHz
    Ram 4Gt
    windows 7 home Edition 64bit
    Ati Mobility Radeon HD 4530 Series

Last edited: Apr 5, 2011
  2. sidrend

sidrend Regular member

Trophy Points:
    46
    Varmuuden vuoksi voisit katsoa vaikka HWMonitor ohjelmalla lämmöt koneesta, vaikka tuskin ne HP:n koneessa on ongelmana.

Toinen mitä voisit koittaa, olisi windowsin puhdas asennus. Voi olla, että päivitykset sun muut ovat vaan tukkineet koneen.

3. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Perusohje, jolla pääsee alkuun:
    Kaikki mahdolliset ajurit kannattaa myös päivittää. AMD:n sivut tarjoavat tuolle kokoonpanolle näyttisajureiksi tälläiset: http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonmob_win7-64.aspx#1

4. Enoxol

Enoxol Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla on vähän saman kaltainen ongelma itellä.

Kone toimii jotenkin hitaan laisesti kokoajan ja sillon ku on paljon kuvia näytössä tai joku video, usein pätkäsee koneen tilttiin joiksikin kymmeniksi sekunneiksi. Aluksi tätä tapahtu ani harvoin nyt tosi usein, viime aikoina on myös käynyt niin että kun on kattonu fullscreen modessa videota on näyttö muuttunut siniseksi, piippaillut ja sitten sammunut kokonaan.

Wintoosa heittää viestiä että "näytönohjain sammui".. Alle puol vuotta sitten just forkkaisin koneen, puhdistanut koneen kaikista pöoöistä ja en oikeen tiiä mitä pitäs tehä?????

5. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Oletko putsannutpölyt myös? Ylikuumenemisongelmalta tuo ensimmäiseksi vaikuttaa, eli kone on joko pölyinen tai sitten näytönohjeimen jäähdytys on muuten huonontunut. Jos kuumenemisesta ei ole kyse, niin voisi katsoa, löytyykö näytönohjaimelle ajuripäivitystä.

6. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Enoxol: Annan samat neuvot: Tarkista lämmöt, virukset ja haittaohjelmat ja kokeile miten kone toimii esim. Ubuntun live-DVD:llä. Ajurit kannattaa tietysti myös päivittää. Noiden perusteella saa jo aika hyvin rajattua syytä.

Share This Page