Yritin keväällä luoda HP:n läppärilläni win8 palautuslevyä ja ensimmäinen levy jostain syystä epäonnistui, taisi ilmoittaa epäonnistuneen tai jotain vastaavaa, en enää muista. Sen jälkeen kumminkin kone halusi luoda levyn nro 2. Mitä pitäisi tehdä? joudunko oikeasti nyt ostamaan sen 50 e:n levyn jota en voi käyttää enää minkään muun koneen kanssa? mieluummin ostaisin satasella vaan win 8:n uutena mutta en uskalla kun en ole varma siitä että mitä ajureita tarvitsen sormenjälkitunnistukseen sun muuhun
Itsellä ei ole kokemuksia HP:stä, mutta tuntuu oudolta, jos levyn luominen epäonnistui eikä palautuslevyjen luontiohjelma sitä noteeraa. Normaali käytäntö on kai sellainen, että kun ensimmäinen palautuslevy on luotu, verifiointitoiminta tarkistaa, että siitä tuli virheetön. Jos verifiointi ei onnistu, annetaan mahdollisuus polttaa uusi levy. Jos palautuslevyn luominen ei onnistu, kannattaa kokeilla toisen valmistajan DVD-aihioilla. Joskus voi auttaa, kun tekee palautuslevyjen luonnin Windowsin vikasietotilasssa. En osaa neuvoa tarkemmin, kun et edes muista vikailmoituksen sisältöä. Periaatteessahan noin ei pitäisi voida käydä. Jos koneen takuu on voimassa tai sen päättymisestä ei ole kulunut kovin pitkää aikaa, voit kääntyä HP:n puoleen kertoen ongelmasta. Ainakin takuuaikana palautuslevyt pitäisi saada ilmaiseksi, jos niiden luonti ei onnistunut. Vai tarkoittaako tuo mainitsemasi 50 euroa, että takuu on päättynyt ja olet jo kysynyt HP:ltä levyjä? HP:llä on kattavat ohjeet palautuslevyjen luomiseen ja hankkimiseen. Oletko tutustunut niihin? http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c03590570&lc=fi&cc=fi&dlc=fi