HP Pavilion dv6000 ei mene BIOSIIN!

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by pertti108, Oct 16, 2008.

1. pertti108

pertti108 Member

Trophy Points:
    11
    No niin, minulla on siis seuraavanalainen ongelma:

Eukon yllämainittu kannettava käynnistyksen yhteydessä ei mene bios:iin vaan päästää piippauksia (yksi pitkä ja kaksi lyhyttä). Näyttöön ei siis tule minkäänlaista kuvaa missään vaiheessa. Joku päivä takaperin sain sen vielä käynnistymään ihan vaan starttailemalla sitä parisenkymmentä kertaa. Tätä käynistymis ongelmaa ei välttämättä olisi vielä edes tullut, mutta kone otti ja sammui yöllä itseksiään..

Googletin ja selvisi, että kyseessä on "virhe vastaanottettaessa diagram mappia". Nyt onkin sellainen kysymys, että mitä minä itse voin tälle asialle tehdä? Tuli mieleen, että onko kannettavien emossa bios:in buuttaus pinnejä?

Vähän taustoja tuosta koneesta: Vista home premiun OEM, ollut koko ajan ongelmia käynnistettäessä (olen joutunut monasti palauttamaan järjestelmän, että lähtee yleensäkään käyntiin). Lisäksi näytönohjain on buutannut itseänsä vistan ollessa perus työpöydällä. Ai niin, muutama viikko sitten kone lopetti kokonaan tunnistamasta sisäistä Wlania. Tämän korjasin laittamalla ylimääräsen motukan usb- väylään...

Huoltoon en viitsisi laittaa tuota edes arvioitavaksi, koska sekin taas maksaa, puhumattakaan siitä että emo menisi vaihtoon.

Last edited: Oct 16, 2008
  2. Pasoma

Pasoma Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos kone on alle 2 vuotta vanha niin soitto vaan HP:lle ja vaadit huollon takuuseen.

3. pertti108

pertti108 Member

Trophy Points:
    11
    Niin, jospa olisikin. Taitaa juuri mennä yli siitä kahdsta vuodesta.. Eli ei taida onnistua. Sitäpaitsi eilen purkasun ja kasasin tuon koneen, kun ajattelin, että voisiko vika olla yksinkeraisesti jossain liitoksessa. Sieltäkään en vikaa löytänyt. Lienee siis emoon integroitu näyttis sökö.

4. nikozjr

nikozjr Guest

normaalia hp:n koneille.
    itsekkin tota intergroitua näytönohajainta epäilen. jos jossain tutulla on emo joka kävisi ton konene osille voisit kokeilla niin tarttee turhaa uutta emoa ostella.

5. pertti108

pertti108 Member

Trophy Points:
    11
    Juuri näin. Siis käytännössä hukkaan heitetty vempele. Taitaa olla ensimmäinen ja viiminen HP tässä puulaakissa. Pttää kattoa, jos sais jostain emoa/ työnnettyä tuon koneen jollekki.

Mutta kiitoksia vastailuista.

Share This Page