Kone tällä hetkellä mukana reissussa ja kysymys on muistinvarassa. Konetta käytetty Sims 3 pelin peluusen. Kuumentunut ja sammunut johon auttanut käsittääkseni ylim tuuletin sekä akun poisto ja ilmarei-istä puhallukset pölyn pois saamiseksi. Näppäimistön vasemman puoleinen levy ollut kuuma jolloin olen toivonut, että kone laitettaisiin kiinni. Pohjassa näkyisi että johtoja sulannut hiukan (?). Punaista vahaa hiukan tullut ilmareiästä... Olen ollut #hiukkasen# huolissani havainnostani. No nyt tytär on asentanut pelaajien omilta lataussivuista tavaroita ym krääsää peliinsä ja pakannut ym niitä joihinkin kansioihin että latautuisi siten omaan peliin nopeasti eikä kaataisi sitä. Homma on toiminut. Tätä sälää ollut käsittääkseni paljon, jos joku ymmärtää Sims pelistä jotain, minä en. Ongelmia alkanut tulla ja tytär sanoo syyksi lataajien ohjelmistojen mahdollisen vian tai sitten latausohjelman vioittuneen. *en ymmärrä, tähän suuntaan kuitenkin jutteli* Ongelma ollut se, että se ei avaudu vasta kun viilentynyt tarpeeksi. Tulee musta ruutu ja vasemmalla alapuolella lukee jotain esc-näppylästä. Kuitenkaan se ei auta vaikka sitä painaisi. Kone pistetty väkisin kiinni ja kuulema aukeaa viilentymisen jälkeen. Olen mielestäni saanut ongelman pois niin, että olen rekisteriavaimet puhdistanut CCleanerilla. en tiedä auttoiko se mutta näin se aukesi ainakin. Mitä oikeasti minun tulisi tehdä, koska se ongelma tuli uudestaan. Kone ei ole nyt kotona mutta jos saisi vihiä mistä se johtuu ja tulee kysymyksiä "potilaasta", yritän selvittää. Auttaisiko huollossa käyttö? Konetta kun on käytetty 16 vuotiaan tyttären vimmalla joten olen aikas ulkona nyt mitä tapahtunut/tapahtuu. Goodbye koneellekko? hmmm.. kone on siis HP Pavilion dv7-4021so Prosessori Kahden ytimen AMD Turion™ II P520 -prosessori 2,3 GHz, Toisen tason välimuisti 2 Mt AMD RS880M Muisti 4 Gt:n DDR3 (2 x 2 048 Mt) 2 muistipaikkaa Tukee enintään 8 Gt:n DDR3-muistia http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx/c02236467.pdf
Vaikuttaa siltä, että läppäri kaipaa perusteellisempaa puhdistamista kuin "ilmarei'istä puhallukset". Kuvaus viittaa myös siihen, että jäähdytyksessä on muutakin ongelmaa kuin pöly, esimerkiksi puutteelliset jäähdytystahnat. Tuollaisiin ongelmiin ei CCleaner auta, mutta huollosta löytyy apu, jos omat taidot eivät riitä.
Pölyjä ei saa missään nimessä imuroida tai paineilmalla puhallella tuuletusrei'istä, koska tuuletin saattaa rikkoutua tai pölypallo voi jumittaa tuulettimen kokonaan. Kuten aiemmissa keskusteluissa olenkin jo maininnut noista hoopeen DV sarjan tahnoista: Ne kannattaa vaihtaa koska tuntuu olevan aika shaissea, koneen ei tarvi montaakaan kertaa ylikuumentua niin tahnat palaa ihan korpuksi. Kyseiseen läppäriin tahnan vaihto ja pölyjen oikeaoppinen putsaus vaatii koneen purkamisen melko atomeiksi. TÄMÄ video antaa hieman kuvaa purku operaation mittavuudesta. Työkalujahan tuohon ei tarvi kuin ristipäämeisseli ja esim plektra mallia hard, sekä tietysti lämpötahnat ja IPA tai contact cleaner puhdistamiseen. Nuo hoopeet on kyllä viimeisenpäälle epähuoltoystävällisiä vehkeitä.
HP:n sivuilta löytyy tuotteen manuaali, jossa myös purkuohjeet: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02666747.pdf Aamen. Taannoin purin palasiksi kaverin HP:n ja totesin, että siinä on insinöörit ajatelleet jotain ihan muuta kuin huoltoystävällisyyttä.
hmm...mikäs kone olisi siis parempi tätä mallia? Asus? Jos nyt sitten huoltoon tuon laittaisin kun ei ole kamuja jotka osaisi auttaa. Sen hintaa kun ei tiedä ja koneet ei paljoa kestä tänä päivänä niin mietinkin taas pitäiskö taas vaihtaa masiinaa uudempaan MUTTA mikä olisi sitten parempi HP konetta? Acer oli pas..ka. t.mä