Heyppa hey. Tuota osaako joku nevoa kun mulla on HP paviljon DV6 ja ostin sen viime vuonna sitten tapahtui sellainen ongelma että se käynnity joskus ihan normaalisti mutta jossakin vaihessa se jumma ja sitten yhtä äkki se sammu tai sitten se ei mene käyntiin vain noin 3 - 4 sekuntia ja sammu. Kirjoitakka kaikki viisat ketkä osavat autta!!
Koneesi saa todennäköisesti lämpöhalvauksen sisään kerääntynen pölyn ansiosta. Avaa pohjasta kaikki luukut ja puhalla ne ja kaikki ritilät mahdollisimman hyvin paineilmalla pöly pois.
Olen varma, että AMD pohjois-silta tai näytönohjain rikki (jos AMD prossu), huolossani oli muutamaa konetta missä vaihdoin pohjois-siltoja ja joskus GPU.
kannattaa nyt ainakin tosiaan puhaltaa pölyt pois paneilmalla tai jos ei mahdollisuutta. Niin sitten otat imurin käteen ja hiljasimmalla teholla imuroit kopan varovasti. Sitten jos sekään ei auta. Kannattaa kokeilla toisella virtalähteellä. Luulen että tuosta on virtalähde menossa.
eiköhän tuo kuulu noitten dv-sarjalaisten suunnitteluvirhe oireisiin... tädin koneessa (dv6000) oli sama vika kunnes ei enää käynnistyny ollenkaan, uunissa sai elvytettyä pariks viikoks, mut ellei sinne jäähyä lisää niin aikalailla roskis kamaa taitaapi olla...
Ei se kuulu siihen, joskus auttaa PQ41 transistorin vaihto. (Oireet: sammuu 4-5 min kuluttua, sitten voi käynnistä 1-2 m. kuluttua). Mutta, ensin kannattaa poista pölyt.