HP_RECOVERY(D- asema)?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Jesuli, Sep 27, 2007.

1. Jesuli

Jesuli Member

Trophy Points:
    11
    Minulla on d- asemana tollanen ja, kun menen sinne, niin siellä on lukon kuva ja nimenä "Järjestelmän uudelleenasennus".

Kysymys kuuluu, että voiko tämän avulla asentaa järjestelmän uudelleen ilman mitään levyjä tai muuta?

2. izanbaby

izanbaby Member

Trophy Points:
    16
    Kyllä pitäis pystyä. Koneen käynnistyksessä yleensä tulee HP:n ruutu, jossa pitää painaa jotain nappia että pääsee recovery consoleen.

Last edited: Sep 27, 2007
  3. Jesuli

Jesuli Member

Trophy Points:
    11
    Okei, mutta voiko ton vetää vaan tästä kylmiltään, että tarviiko jotakin poistella tästä koneelta ensin tai jotain. Onko kenelläkään kokemuksia?

4. izanbaby

izanbaby Member

Trophy Points:
    16
    Elikkä kyseinen recovery-hommeli palauttaa käyttöjärjestelmän ja ohjelmat samaan tilaan, kuin se oli uutena. Kaikki omat tiedostot yms. poistetaan (kannattaa ottaa varmuuskopiot kaikista tärkeistä tiedostoista). Eli tyhjentää kiintolevyn ja palauttaa käyttöjärjestelmän ja ohjelmistot samaan tilaan kuin uutena.

5. Jesuli

Jesuli Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos tiedoista, mutta sen voi pistää vaikka tältä istumalta? Eli ei tarvitse tehdä mitään muuta kommervenkkejä? Ja siinä taitaa olla ihan hyvät ohjeet, kun en ole mikään tietokoneihminen.

6. kelari

kelari Regular member

Trophy Points:
    26
    Jesuli teet näin käynnistä uudelleen ja paina f10 pohjaan, tulee uudelleenasennus suoritat sen. Toimenpide ei poista tallenettuja tiedostoja vaan suorittaa korjaus asennuksen, joudut ajamaan päivitykset uudellen. Itselläni on myös hp.

7. Jesuli

Jesuli Member

Trophy Points:
    11
    Korjaus asennus? Voisitko tarkentaa mitä tämä tekee? Lähteekö esim. haittaohjelmat/viruksen hevon kuuseen? Ja eikö tietokone itse aja päivityksiä, jos on niin pistänyt, että automaattisesti lataa päivitykset. Anteeksi, jos olen ärsyttävä kysymyksilläni, mutta en tosiaan tajua tietokoneista juuri mitään ja haluan olla aina kaikissa tekemisissäni varma.

8. kelari

kelari Regular member

Trophy Points:
    26
    Totta kyllä kone lataa itse päivitykset jos asetukset on ,tässä tapauksessa en muista poistiko se örkit koneelta voi olla että poistaa???????

9. izanbaby

izanbaby Member

Trophy Points:
    16
    Jeps, joissakin on myös tuo korjaustoiminto joka korvaa järjestelmän muuttuneet DLL:t yms. alkuperäisillä ja tiedostot säilyy. Ei mikään paras vaihtoehto jos haluaa koneen kerralla kuntoon. Itse olen ajanut tuon täydellisen täys recoveryn moniin HP:n kannettaviin työnpuolesta ja toiminut ongelmitta, paitsi yhdessä jossa muisti oli rikki. HP:n kannettavissa näissäkin on eroja. Jotku recoveryt käyttävät image-tiedostoa ja korvaavat sillä tavalla kiintolevyn sisällön (nopeampi). Toiset taas käyttävät perinteisempää (Windows-ajurit ja softat) asennusta.

10. kalikali

kalikali Member

Trophy Points:
    11
    Apua.

Tietäiskö kukaan miten ton HP_RECOVERY (D:) aseman voi polttaa DVD:lle?

11. Rubertti

Rubertti Regular member

Trophy Points:
    28
    Sieltähän se löytyy ohjelmista se valinta josta sen d-osion voi polttaa dvd:lle - se antaa polttaa sen vain kerran, tai ainakin itselläni se toimi niin.

Share This Page