Onkohan kenelläkään kokemusta moisesta? Käytössäni on homepna yhteys ja ajattelin jakaa sen kämppääni jotenkin niin että ensin pistäisi hpna - ethernet muuntimen jonka perään sitten jokin reititin/palomuuri/wlan boxi ja siitä sitten piuhaa pitkin pöytäkoneelle ja wlan hoitelisi läppärin. Onnistuuko ihan noin vai onko ollut ongelmia? Ideoita otetaan mielellään vastaan...
Mulla on HPNA yhteys jaettu kolmelle koneelle juurikin siten, että HPNA-Ethernet muunnin -> Reititin/palomuuri -> PC:t. Homma toimii siten, että tuo Reititin saa sen HPNA IP:n ja tuo purkki sitten joko jakaa koneille IP:t DHCP:llä tai voihan ne olla ihan staattisiakin. Homma on pelittänyt jo yli vuoden ihan kivasti.
Kiitti. Toi on vissiin verkossa näkymätön osa toi muunnin? Eli sillä ei ole mac-osoitetta eikä mitään ip:tä...
itse peeloilin vastaavan virityksen kanssa puolisen vuotta kun kaikki nettisivut eivät tahtoneet toimia esim.. microsoft.com. Ratkaisu olikin lopuksi aika simppeli ja hieman hävettää etten keksinyt pistää proxy asetuksia aikaisemmin....
Noniin tulipahan sitten hommattua tykötarpeet langatonta kotiverkkoa varten: TERTON T1M NET2E HomePNA/Ethernet Converter D-Link DI-614+ AirPlus Wireless Router Homma toimii kuin se kuuluisa junan vessa ja asennuskin oli helppoa kuin mikä. Oikeastaan vain piuhat kiinni ja homma toimi jo. Kiitoksia vain neuvoista.
Kämpässä on homePNA yhteys. Mulla tulee puhelinjohto seinästä koneen HOMEpna-korttiin. Tarkoitus on saada jaettua kannettavaan sama nettiyhteys. Mitä tarvikkeita tähän tarvitaan ? Kannettavassa on langatoman verkonkortti, joten kätevämpää olisi kai luoda kämppään langaton verkko? Mitä mahtaa kustantaa ?
Tuohon pöytäkoneeseen langaton kortti ja sitten jakaa windows:illa verkon. En ole HomePNA boksia nähnyt jossa olisi WLAN tuki. WLAN korttien hintoja http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=120&SortBy=Minimi eli about 30-40 euroa maksaa.
Onkin käynyt siten, että kaikki korttipaikat ovat täynnä. Onnistuisiko HomePNA yhteyden jakaminen läppäriin esim jollain piuhalla. Viestiketjun alussa jotain tämän tyylistä kai puhuttiin, mutta nämän verkkoasiat eivät ole niin tuttuja, että homma olisi mennyt niistä jakeluun (siis rautalankaa). Mikä siis avuksi ?