Moicca Wizards! Teille monelle varmaan HTPC kokoominen & parhaimpien osien (hinta-laatusuhde) etsiminen on varmaan jokapäiväistä mutta kun en itse osaa koota konkreettisesti saati sitten tiedä onko jotkut katsomani osat yhteensopivia.. Siispä ONKO: Helsinki-Vantaa-Espoo alueella jokun PC kauppa joka auttaisi osien valinnassa/kokoaisi itse tuotteen että se oikeasti toimiikin käytännössä,kun ilmeisesti pitää tietä kaikenmoista esim.jäähdystystahna suorittimen-jäähdyttimen väliin yms.yms.yms. Joku kauppa joka ei nyt ole tolkuttoman kallis. Olin ajatellut esim jonkinlaista seuraavaa kokoonpanoa itse: HTPC esim,Silverstone , Origon yms. (42-43 cm leveä musta) AMD Phenomen II X6 3,0mhz suoritin (nestejäähdytys prosessorille suljettu systeemi). ATX molevyn pitää tukea 2000mhz muistia.(aluksi 4-8GB yhteensä). Blue-Ray BD-R asema. Muistikortinlukija HTPC kotelossa itsesssään TAI 3,5" / 6,25" laajennuspaikkaan. SSD: Windows 7 ja normaali SATA II 1-2TB muille. 1GB Näytönohjain GDDR5. Virtalähde 1000w (SILENT) Äänikortti 7.1. Nestejäähdytys: (tästä en oikein tiedä mitään,pitääkö esim tankki täyttää nesteellä aika ajoin?, pitääkö itse nestesäiliö olla jossain muualla kuin HTPC kotelon sisällä?. Ja pitääkö jäähdytysrihlat olla myös olla HTPC kotelun ulkopuolella yms..tästä paljon kysyttävää) Kiitos jos osaatte heittää jonkin myymälän joka auttaisi käytännön kpmponettien valinnoissa ja joka kokoaisi itse koneen lopuksi.
surffailu-email-videoiden renderöinti-mahollisesti myös pelaamiseen. ostan varmaan erikseen Windows 7 64-bit. Budjetista vaikee sanoa kun en oikein tiiä mitä noilla yllä mainituilla osilla olis hintaa jos etsii edullisimman esim netistä..pitäs olla vaan yhteensopivat keskenään,kun kootaan...mutta luulen että menee 1000e ja ylikin jonkun verran kai nuolla spekseillä?.
Että HTPC. Et tartte noin tehokasta prossua etkä nestejäähyä. 2000 MHz muisti on täysin turhaa. Poweriks piisaa 250 wattinen. Tossa oot hankkimassa isoo pelikonetta etkä mitään HTPC:ta.