HTPC:tä ostamassa

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by _Micco_, Apr 12, 2009.

1. _Micco_

_Micco_ Member

Trophy Points:
    11
    Moro,

Olen kyhäämässä kotiin kotiteatteri systeemiä, johon aion liittää tietokoneen. Suurin käyttö sillä tulee olemaan musiikin soittaminen sekä liikkuvan kuvan toistaminen. Myös surffailun tulisi onnistua sillä. Lisäksi sillä tulee vaivattomasti pystyä liittymään kotiverkkoon ja sitä kautta muihin kodin tietokoneisiin.

Kysynkin, että mikä vekotin olisi mielestänne paras mähdollinen tähän käyttöön? Tietokone vai esim. PS3? Olen katsellut mahdollisesti Applen Mac Miniä, mutta onko mielestänne järkevä?

Kiitoksia jo etukäteen...

2. Thor1993

Thor1993 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ite veikkaan, että PS3 tai sitten joku pc kone HTPC käyttöön suunnitellulla linux distrolla. PS3:een tietenkin voi myös asentaa myös linuxin.

Ite kyl luulen, että PS3 olis silti paras, koska siinä oli Blu-ray asema, mahollisuus linuxille ym. ja kun asentaa PS3 media server:in voi LAN:ssa olevilta koneilta toistaa suoraa elokuvia ja musiikkia.

3. _Micco_

_Micco_ Member

Trophy Points:
    11
    Jep, ja kiitos kommentista.
    Tuo Blue ray tosiaan puolustaa PS3:sen hankintaa.

Unohtui kuitenkin yksi tahdon tehdä kotiini verkon, jossa voin yhdestä lähteestä toistaa musiikkia useaan eri huoneeseen langattomasti. Ja vielä pitäisi voida kaukosäätimellä vaihtaa musaa mistäpäin kämppää tahansa. Tähän pystyy ainakin tuo Applen systeemi.

Onko muilla ehdotuksia?

4. BaldAngel

BaldAngel Regular member

Trophy Points:
    26
    miten blu-ray puoltaa juuri PS3 hankintaa? Saahan blu-ray aseman tietokoneeseenkin, eikä maksa satastakaan enää. Ihan normaali HTPC sopii tuohon tarkoitukseen, ei sen tarvi mikaan ylihintainen mac olla.

Share This Page