Huawei e220 windows vistassa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Wonderman, Oct 22, 2007.

  1. Wonderman

    Wonderman Regular member

    Joined:
    Feb 3, 2005
    Messages:
    197
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli olisi hiukan ongelmia kyseisen usb-modeemin kanssa... Kannettavani tunnistaa modeemin vain silloin tällöin. Joskus saan nettiyhteyden kertaheitolla, välillä saa tapella tunnin että yhteyden luominen onnistuu.

    Modeemissa on uusin softa sisällä, eli ajurit pitäis löytyä vistaan ja olen myös koittanut asentaa koko systeemin uudelleen muutamaan otteeseen... Nyt alkaa omat konstit loppumaan, ja kyselenkin mikäli jollakulla olisi mitä tahansa neuvoja.

    Kiitos jo etukäteen!
     
  2. Herkku

    Herkku Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Minulla taasen kyseinen laite on toiminut moitteetta, niin läppärissäni (vista home) kuin vanhempien pöytäkoneessa (xp).
    Keneltä olet laitteen hankkinut?
    Saunalahden keskusteluista löytyy jotain neuvoja.
     
    Last edited: Oct 22, 2007
  3. Koiranluu

    Koiranluu Member

    Joined:
    Sep 16, 2007
    Messages:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kannattaa kiinnittää modeemi pakkauksen mukana tulleella pidemmällä Y-johdolla (kaksi USB-liitintä). Tällöin modeemi saa enemmän virtaa koneelta ja toimii yleensä paremmin. Oma Vista Business ei avaa yhteyssoftaa (3.0.3) automaattisesti, vaan tarvitsee aina käyttää polkua: Oma Tietokone --> Vodafone (näkyy ylimääräisenä levyasemana)--> Avaa (hiiren oikea) --> StartVMCLite.exe.

    Mikäli yhteys ei muodostu, olet joko katvealueella tai softa ei osaa hakea operaattoriasi tukiasemasta. Tähän voit koittaa Vodafonen softasta: Asetukset: APN ja määrittää nämä käsin. Palveluntarjoajalta saat heidän APN:t.

    Kannattaa myös käyttää uusinta softaa eli 9.2.1 (ellei sinulla jo tämä ole):

    http://www.business.vodafone.com/si...ivity/40_software/software/10_latest/p_pc.jsp
     
  4. Wonderman

    Wonderman Regular member

    Joined:
    Feb 3, 2005
    Messages:
    197
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jep, saunalahdeltahan tämä on hankittu...

    Koiranluu, onko tässä huaweissa myös vodafonen ohjelmisto vai miten?

    Itse ainakin löysin jotain päivitystä huawein omilta sivuilta, mutta eivät ne mitään auttaneet...
     
  5. Herkku

    Herkku Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Koiranluu kirjoitti: "Kannattaa kiinnittää modeemi pakkauksen mukana tulleella pidemmällä Y-johdolla (kaksi USB-liitintä). Tällöin modeemi saa enemmän virtaa koneelta ja toimii yleensä paremmin."
    Käyttöohjeista muistaakseni luin, että tupla johtoa käytetään USB 1,1 ja yksittäistä johtoa USB 2:sen kanssa.

    Wonderman kirjoitti:"Koiranluu, onko tässä huaweissa myös vodafonen ohjelmisto vai miten?"
    Hankala kirjoitti Saunalahden palstalla:"toi vodafone softahan ei sitten siis toimi saunalahden liittymällä, ei kelpaa simmi...(?) elisa vain..."

    Itsekin tuli ladattua Huawein sivulta nuo päivitykset, mutta itse laite ei huolinut niitä eli ilmeisesti Saunalahden laitteissa on omat softat.

    Oletko jo kokeillut tätä (toimii myös Vistassa):
    tämmönen ohje tuli sitten aspasta kokeiltavaksi, eli xp:n oma verkkoyhteysohjelma; laitan sen tähän muillekin kokeiltavaksi, jospas kiinnostaa:

    "Tietokoneen tiedonsiirtoyhteyden asetukset määritellään seuraavasti:
    1. Valitse tietokoneellasi "Start -> Control Panel -> Network and Internet Connections -> Phone and modem options ->
    Modems-välilehti" (Käynnistä -> Ohjauspaneeli -> Verkko ja Internet yhteydet -> Puhelin ja modeemiasetukset ->
    Modeemit-välilehti)

    Saattaa löytyä myös suoraan "Start -> Control Panel -> Phone and modem options -> Modems-välilehti" (Käynnistä ->
    Ohjauspaneeli -> Puhelin ja modeemiasetukset -> Modeemit-välilehti)
    2. Valitse asentamasi modeemi ja paina "Properties" (Ominaisuudet).
    3. Valitse "Advanced" (Lisäasetukset)-välilehti.
    4. Kirjoita "Extra initalization commands" (Lisäasetukset) kohtaan modeemialustuskomento:

    AT+cgdcont=1,"ip","internet.saunalahti"

    5. Paina OK. Paina OK.
    6. Valitse "Network Connections" (Verkkoyhteydet)
    7. Valitse "Create a New connection" (Luo Uusi yhteys). Paina "next" (Seuraava)
    8. Valitse "Connect to the internet" (Muodosta internet yhteys). Paina "Next" (Seuraava).
    9. Valitse "Set up my connection manyally" (Määritä yhteys manuaalisesti). Paina "Next" (Seuraava).
    10. Valitse "Connect using a dial-up modem" (Muodosta yhteys modeemin välityksellä). Paina "Next" (Seuraava).
    11. Kirjoita yhteydelle haluamasi nimi (esim .Mobiili internet). Paina "Next" (Seuraava)
    12. Kirjoita puhelinnumeroksi internetyhteyden soittosarjan numero tai gprs-tiedonsiirtoa käyttäessäsi *99#
    13. Paina "Next" (Seuraava).
    14. Jos käytössäsi on tunnus ja salasana kirjoita "User name" (Käyttäjänimi) - kohtaan käyttäjätunnus ja "Password" (Salasana) -
    kohtaan salasanasi. Vahvista salasanasi "Confirm Password" (Vahvista salasana) - kenttään.

    Kun käytetään Saunalahden liittymällä GPRS-yhteyttä, käyttäjätunnus- ja salasana-kohtien tulee olla täysin tyhjät.
    15. Paina "Next" (Seuraava).
    16. Paina "Finish" (Valmis).
    17. Aktivoi puhelimen ja tietokoneen välinen yhteys. Yhteyskuvakkeen kaksoisnapautus avaa yhteysikkunan ja Dial-painike
    muodostaa internetyhteyden."

    Itse sitä olen nyt koekäyttänyt, tuntuu toimivan ehkä paremmin kuin huawein mobil connect (tai sitten kuvitelmaa vain...).
    simmin kysely pitää panna pois; jos raksii turhat muutkin kyselyt asetuksista pois yhteys suhahtaa päälle nopsasti, (sen voinee panna vaikka "käynnistä"-kansioon, autom. käynnistys siis...). katkoksen jälkeen yhdistää uusix jos niin asettelee...
    kuvake tulee systrayhin, ja verkkoliikennettä voi seurata esim. windows tehtävänhallinnasta, verkkovälilehdeltä (ctrl atl del)

    hankala

    (tossa lukee gprs mutta kyllä se umtsiakin käyttää...)
     
  6. Wonderman

    Wonderman Regular member

    Joined:
    Feb 3, 2005
    Messages:
    197
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26

    Kiitos vaivannäöstäsi ja yksityiskohtaisista ohjeista! Luin tuon saman homman saunalahden foorumilta, mutta tuo ei varmaankaan auta siihen ettei kone tunnista usb-modeemia joka kerta?

    Yhteyden muodostaminen toimii kyllä yleensä, kunhan renkkaa tarpeeksi sitä laitetta jotta kannettava tunnistaa sen. Siinä se hankaluus sitten piileekin :)
     
  7. Herkku

    Herkku Member

    Joined:
    Nov 30, 2005
    Messages:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Oletko kokeillut toisella johdolla, jos vaikka sattuisi olemaan jonkinlainen kosketushäiriö? Tai miten laite toimii mahdollisesti toisessa koneessa?
    Jos jo seurailet Sauniksen keskusteluja, niin huomasitko tämän:
    plehti kirjoitti:"Yleisesti ottaen Huawei E220 ja E270 ovat osoittautuneet erittäin luotettaviksi. Ainoa ongelma mikä on E220:n osalta havaittu on SIM-kelkan taipumus kovemmassa käsittelyssä taipua, mistä syystä laite saattaa hävittää SIM-kortin. Asia korjaantuu helposti puhdistamalla SIM-kortin ja taivuttamalla kelkkaa hieman. E270:ssä ei vastaavaa vikaa ole erilaisen rakenteen johdosta.
    "
    Mitenkäs muut USB-laitteet toimivat koneesi porteissa? Ihan OK vai?

    Sellaisen huomion olen kyllä tehnyt Vistassani, että toisinaan tunnistaminen/asennus kestää normaalia kauemmin eli joutuu vain maltillisesti odottamaan.
     
  8. Wonderman

    Wonderman Regular member

    Joined:
    Feb 3, 2005
    Messages:
    197
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Koitin myös tuplajohdolla joka tuli paketissa mukana, mutta eipä se auttanut. Pöytäkone (Win XP) tunnisti ja asensi laitteen ilman mitään ongelmia.
    Muut usb-laitteet ovat kyllä toimineet kannettavassa ihan niin kuin pitääkin... Olen myös koittanut modeemia kaikissa eri porteissa. Sim-kortin puhdistamista en ole vielä koittanut, mutta en usko että on kovin likainen koska suoraan pistin modeemiin sisään kun sain sen enkä ole ottanut pois kuin kerran. Mutta täytyypä koittaa sitäkin.
    Kokonaan toista johtoa voisin kyllä myös testata. Kiitos vinkeistä!
     
  9. Mobiili2

    Mobiili2 Member

    Joined:
    Nov 4, 2007
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
  10. Ticki

    Ticki Member

    Joined:
    Jun 18, 2006
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli mulla on ongelma tämän Huawei E220 modeemin kanssa tai ennemminkin läppärin kanssa. Kyseessä on DNA:n mokkula, mutta sisällä on Soneran kortti. Ja käytössä Fujitsun-Siemens Amilo La 1703 läppäri ja Windows Vista Basic.

    Kun yritän yhdistää Mobile Partner ohjelmalla tulee vain teksti "Connection Terminated". Mokkulassa kuitenkin vilkkuu sininen valo ja läppäri sen tunnistaa. Tässä pöytäkoneessa, jossa on XP, mokkula toimi samalla ohjelmalla loistavasti.

    Yritin tuolla ohjeella mikä on tuossa yllä olevassa linkissä, mutta en sillä saanut toimimaan. Läppäri on ilmeisesti joskus tippunut(ei ole oma kone) kun on semmoiset kolhut, joten onko mahdollista että sisältä mennyt jotain hajalle?

    Kiitokset vinkeistä näin etukäteen.

    E: Vielä sellainen asia, että mokkula on joskus toiminut ko. koneessa, mutta käyttäjä sai sen jotenkin sekaisin ja ilmeisesti palautus levyllä kone sileäksi. Sen jälkeen ei ole toiminut.
     
    Last edited: Feb 17, 2008
  11. aapo79

    aapo79 Member

    Joined:
    Aug 11, 2007
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
  12. fisku

    fisku Member

    Joined:
    Feb 28, 2008
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    moi.itse otin kyseisen mokkulan dna alta.on muka vistaan käyvä.
    ja kannettavaan en saanu asennettua sitten kirveelläkään,pöytä-
    kone jossa on xp niin meni heittämällä.ongelma oli että kone ei
    tunnistanu mokkulaa.menin takasin dna myymälään,jossa kaveri
    räpläs konetta puoltoista tuntii,ja väitti että mun läppärissä on
    vika.oon nyt tapellu 8 tuntii ja sain sen toimii.ongelma on siinä
    että tää ei oo suunniteltu vistalle.vaikka niin mainostetaan,
    vaikka sain sen toimii kone näyttää sen ongelma laitteena.terv,fisu.
     
  13. fisku

    fisku Member

    Joined:
    Feb 28, 2008
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    lisäks vielä kun olen käynyt verkkokauppojen sivuilla,kyseistä mokkulaa ja tietoja tutkimassa,niin kaikissa on ollu yhteen
    sopivuus vain 95-xp,että niin sitä pientä ihmistä kusetetaan.
    meen huomenna käymään dna kaupassa,katotaan mitä ne sanoo,kun lupasivat tänään soittaa ja kertoo ongelmaan ratkaisun.kello on 23.20
    eikä oo puhelin vielä pärissy.ter,fisu.
     
  14. fisku

    fisku Member

    Joined:
    Feb 28, 2008
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    vielä.ite sain sen toimii siten.mutta vaatii samalla nettiýhteyden,
    mee laitehallintaan sieltä usb ohjaimet,mulla se näytti ainoastaan
    siellä sen massamuistilaitteena.napsauta kaks kertaa sitä,ja kun
    saat ikkunan auki.napsauta,etsi ratkaisuja,mulla windows alko
    saman tien asentaa ohjaimia,ja ikkunaan tuli autorun,exe,mistä sain
    mobile partnerin asennettua,ja nyt toimii hyvin.vaikka tiedoissa
    sanotaan koneessa että ainoastaan windows xp/serviceback2,
     
  15. vehkis91

    vehkis91 Regular member

    Joined:
    Nov 13, 2007
    Messages:
    209
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itellä on elisan "mokkula" ja toimi vistassa ja xp:ssä heittämällä.
     
  16. Hene88

    Hene88 Member

    Joined:
    Mar 14, 2008
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla on Elisalta ostetun saman vehkeen kanssa sellanen ongelma hp:n vista läppärillä että se toimi jotenkuten alkuperäisin ohjelmistoin asennettuna, se kuitenkin pätki yhteyttä vähän väliä ja signaali tahtoi olla kiven alla.
    Löysin uudet ajurit joiden avulla sen pitäisi toimia vistalla. No minäpä asensin ne tein kaiken ohjeiden mukaan, nyt asennus ei lähde käyntiin enää lainkaan ja se valittaa "Component "Unibox10.ocx" or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid"
    No minä löysin netistä toisella koneella tämän kyseisen tiedoston, jonka ladattuani se valittaa "you do not have an appropriate license to use this functionality" Multa alkaa tässä keinot loppua kesken, joten jos joku ymmärtää enemmän näistä vehkeistä niin olisin kiitollinen avusta..
     
  17. line79

    line79 Member

    Joined:
    Dec 19, 2003
    Messages:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mistä johtuu että E220 katkoo vistassa,saattaa toimia 15min hyvin ja alkaa katkomaan yhteyttä?Yhteyden muodostus ei onnistu muuten kuin irroittamalla usb johto.Kaverilla sama ongelma vistassa.

     
  18. Koiranluu

    Koiranluu Member

    Joined:
    Sep 16, 2007
    Messages:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Koiranluu is back... öyh. Katoppas sieltä Vodafonen Mobile Connectista (mikäli käytössä) Asetukset --> Käyttö ja ota ruksit rajoituskohdista pois.
     
  19. longa

    longa Member

    Joined:
    Jan 26, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itselläni on tämä sama ongelma. Soneran mokkula ja sisällä soneran sim. käytössä mobile partner.
    oisko jollain tietoa/vinkkejä kuinka ton pätkimisen sais pois?
     
  20. fisku

    fisku Member

    Joined:
    Feb 28, 2008
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    moi,mun kaverilla on soneran mokkula 1m nopeudella,sillä on ihan
    samoja ongelmia kun sullakin.itellä oli ekaks dna eikä mitään ongelmia ollu,ainoostaan sen nopeus oli murto osa luvatusta.
    nyt mulla on saunalahti,eikä oo ongelmia,ja nopeuskin on sitä mitä luvataan.terv fisku.
     

Share This Page