Noita "Epätavallinen kirjautuminen" ilmoituksia tulee yleensä jos olet kirjautunut vieraalla tai uudella laiteella tai kohteesta josta et ole aikaisemmin kirjautunut. Kannattaa miettiä viimeaikaisia omia kirjautumisia, onko mikään edellä mainitsemistani asioista toteutunut, jonka perusteella tässä tapauksessa Microsoftin turvatiimi hälyttelee mahdolliseti kaapatusta tilistä. Jos et tunnista kirjautumista omaksesi, mene vaihtamaan tilin salasana, mutta ei tuosta "napsaututa tästä" linkistä, vaan suoraan Microsoft tilin asetuksista. Tämä ihan vaan siksi jos kysessä huijaus tai kaappaus. Edit: olisit peittänyt tuo sähköpostiosoitteesi, ettei ala tulla ylimääräistä liikettä ja roskaa postiin. Voi sen vieläkin peittää.
Jaa, että tuo on ihan oikea varoitus? Yritin vaihtaa salasanan, mutta piti ensin naputella vanha ja kehtaa väittää että meni väärin. Luulen kyllä muistavani vaikka en ole sitä koskaan käyttänytkään. Pin-koodia kyselee kun käynnistää. Tuo sähköposti on muutenkin täynnä roskapostia pokerisivuilta ja kaiken maailman hedelmäpelipyörittelijöiltä että ei haittaa vaikka lisääkin tulisi. Edit: Pääsin mikkisoftatilille kun naputtelin postiin lähetetyn koodin. Jotain onedriveä olen kuulemma käyttänyt joka päivä vaikka en ole moisesta koskaan kuullutkaan. Aliaksia ei kuitenkaan näkynyt muita kuin omani. Nyt on kuitenkin salasana vaihdettu.
Oletko käyttänyt VPN:ää, koska tuo IP 49.151.215.50, osoite on todella Filippiinille kuuluva osoite, jolloin se selittyisi. Yksi vaihtoehto on myös, että sinulla on Opera ja sen VPN käytössä. Jos et ole VPN käyttänyt, on varoitus aiheellinen tai sitten jonkin moinen kalastelu yritys. Lähettäjän osoitteesta voi ehkä päätellä jotain, miltä se näyttää? Tuo tietoturvaviesti kaikin puolin näyttää oikealta, vaikka netissä niitä on helppo väärentää valmiista originaali mallista . Itse olen tottunut vastaaviin Googlen tietoturva ilmoituksiin usean G-mail osoitteen haltijana ja monen koneen ja Freedome VPN:n käyttäjänä. On noita mikkisoftaltakin tullut, itse aiheutettuna. Tässä muuten aiheellinen tietoturvailmoitus, tosin itse aiheutetu. Voisi verrata onko lähettäjäosoite sama sinulla account-security-noreply@accountprotection. lopusta jätin mikkisofta.comin pois
Tässä aito ilmoitus kotimaisella, samalta näyttää. Viesti tuli minulle kahteen s-postiin, toinen varmistusposti. Tuo "Tarkista äskettäinen toiminta" vie suoraan Mikkisoftan kirjautumisikkunaan.
Operaa en ole käyttänyt vuosiin ja vpn:ää en koskaan. Lähettäjänä tuossa oli Microsoft-tilitiimi. Mikkisofta.comia ei ollut mainittuna missään. Onedriven päivittäinen hinkkaaminen alkoi vaivata. En ole koskaan käyttänyt. Ylipäänsä ainoa kerta kun olen koko tilille kirjautunut oli kun hain kaupasta täysin tekoälyttömäksi mainosbotiksi osoittautuneen hertan.
Ilmeiseti et osannut katsoa lähettäjän osoitetta. Lähettäjä on Microsoftin tilitiimi, mutta kyllä siellä oikea lähettäjäosoitekin löytyy, katso uudelleen. Oletko kympin rekisteröinyt mikkitilille?
Kun raahaa kursorin tilitiimin kohdalle niin näyttää tuon saman osoitteen kuin sinullakin. Kai se sitten oli ihan asiallinen huomautus. Salasanan vaihto varmaan riittää? On se rekisteröity. Muistaakseni ainakin. Kauppaan ei kai muuten edes pääse.
Joo. Pitänee vähän laajentaa salasanavarastoa. Nykyään sama melkein joka paikassa. Voisko mikkisofta käyttää omin päin onedriveä paljon puhuttuihin vakoiluhommiinsa? Toihan on juuri sellainen palvelu mitä en koskaan halua nähdä mutta jota kuulemma olen silti päivittäin käyttänyt.
Poista onedriven automaattikäynnistys ja käytä ainoastaan jos tarvetta sille on. Turha tuollaisia on vapaaehtoisesti päällä pitää, vaikka en oikein usko sen vakoilevan, koska MS:llä parempiakin tapoja löytyy, mutta se tekee kuitenkin päivitystarkistuksia jatkuvasti.