Moi. Voitteko kertoa, mitä teen sen jälkeenkun olen huutanut tavaran? Tai jos lähetän tavaraa toiselle? Kuinka maksan?
Yleensä maksutavat on mainittu myynti-ilmoituksessa Eniten käytetty tapa on varmasti ennakkomaksu tilille muita tapoja: -Postiennakko -Matkahuollon rahtiennakko -Käteinen (noudon yhteydessä) *ennakkomaksussa kannattaa varmistaa myyjän luotettavuus (positiivisen käyttäjäpalutteen määrä, onko tunnistautunut pankkitunnuksilla? yms..) *myyjät yleensä karttavat posti/rahti ennakko vaihtoehtoa, koska jos ostaja ei lunasta pakettia, niin myyjä joutuu silloin maksamaan rahtikulut tuplana Huudon sulkeuduttua korkeimman huudon tekijä ottaa yhteyttä myyjään sähköpostitse sopiakseen maksu-ja toimitustavoista (Huuto.net lähettää myyjälle ja ostajalle toistensa yhteystiedot) toki puhelimitse voi myöskin yhteyttä pitää, mutta sähköposti on yleisin. Muuta huomioitavaa: -Myyjän ei tarvitse myydä tuotetta jos hintavaraus ei ole ylittynyt -Osta heti kaupoissa tuotteen voi ostaa heti ilman huutokauppaa Noita ohjeita on tuolla huuto.netin sivulla lisää http://www.huuto.net/fi/ohjeet.php3
Hyvin yksinkertaisesti: Ensin kannattaa varmistua toisen osapuolen luotettavuudesta, onko tunnistautunut/millaisia palautteita. Jos ostat, pyydä myyjän pankkitilinumero ja maksat huutosumman hänen tililleen. Sitten kun maksu näkyy tilillä, myyjä (toivottavasti) pistää paketin postiin. Jos teillä on tilit eri pankeissa, rahansiirtoon tulee päivän tai kahden viive. Jos myyt, ilmoita ostajalle tilinumerosi ja odottele, että maksu saapuu tilillesi. Sitten pistät paketin postiin. Muista pakata hyvin.
Suurin osa huutonetissä tavaraa myyvistä on kyllä luotettavia vaikka pisteitä ei olisikaan paljoa. Varovainen silti kannattaa aina olla, joukossa aina piileskelee niitäkin jotka yrittävät vedättää minkä kerkeävät. Aina katso palaute ja kiinnitä erityistä huomiota neutraaleihin ja negatiivisiin palautteisiin. Järjenkäyttö on silti sallittua; ei kannata suhtautua liian paranoidisesti. Itse olen vuosien varrella ostanut/myynyt jonkin verran tavaraa, lähinnä myynyt omia vanhoja osia pois, eikä ole omalle kohdalleni tullut vielä yhtään huonoa tapausta. Kaikki on tähän mennessä sujunut hyvin. Täydennettäköön että raha ei myöskään liiku edes sähköisesti viikonloppuisin joten jos maksu tapahtuu to/pe niin saattaa mennä maannataille tai jopa tiistaille ennen kuin rahat näkyvät tilillä.
Itselle tuli juuri hiljattain eräs humpuukimaakari vastaan. Oli onneksi se ostava osapuoli, eli en itse mitään hävinnyt. Huusi emolevyn ja kun ilmoitin tilinumeron, niin vastasi mailiin "selvä juttu". Tämän jälkeen ei mitään kuulunut, kahdesti pistin mailia. Soittaa en edes viitsinyt, koska sen tietää että jos ei mailiin vastaa, niin ei se soitto auta, jos kaveri on päättänyt olla lunastamatta huutoaan. Nyt kun puolisentoista viikkoa oli kulunut huudosta, pistin negatiivista palautetta. Ei ko. hepulla hyvin alkanut huuto.net-ura, regannut tässä vuoden alussa ja tähän mennessä kertynyt kuusi (6) palautetta joista negatiivisia on viisi (5). Ilmeisesti kova tekemisen puute kaverilla, jos täytyy tämmöistä ajanvietettä keksiä.