Osaisiko joku suositella hyvää digikameraa n.200? hintaan (max. 250?)? Toinen kysymys liittyisi canoniin, ovatko ne todella niin hyviä kuin puhutaan, koska hinnat ovat selvästi korkeampia muihin hintoihin verrattuna.
Mulla ei ole tapana vastata näihihn kysymyksiin, joissa kysytään parasta kameraa jossakin hintaluokassa. On niin, että kuvaajista useimmilla on omat suosikkimerkkinsä, joiden joukosta he ilman muuta lähtevät etsimnään kulloinkin "parasta" kameraa. Sanonkin heti, että minun suosikkimerkkini on pitkäaikaisessa käytössä hioutunut Nikoniksi. Niistä puhunkin mieluiten, koska ne tunnen ja itse käytän. Joku muu voi siis olla perustellustikin ihan eri mieltä... Mutta omasta näkökulmasta ehdottaisin Nikon Coolpix L15 kameraa. Se on uusi mallikin ja siinä on erilaisia parannuksia aikaisempiin nähden. Hintakin sopii hyvin haarukkaaasi ja jää rahaakin ostaa kunnon iso muistikortti. Parempaa edullista käyttökameraa kyllä saa hakea muistakin johtavista merkeistä. Tässä kamerasta vähän tarkemmin: http://www.pixmania.com/fi/fi/599161/art/nikon/coolpix-l15-hopea.html Itse netistä hakemalla löydät varmasti lisääkin tietoja. Muita himntahaitariisi sopiva Coolpixejä ovat mm. S500 ja S10, mutta tuota uutta ehdottaisin. Ai niin: Cannon. Se on maailmalla yksi johtavista merkeistä, jolla on paljon käyttäjiä ja faneja. Itse olen selvinnyt aikoinaan puoliammattilaisenakin ilman Canoneja, mutta varmasti hintansa väärttejä.
Itse ostin hulluilta päiviltä Canonin Ixus 70. Ei valittamista. http://www.pixmania.com/fi/fi/534428/art/canon/digital-ixus-70-hopea.html
http://www.digicombos.com/product_p/psdmcfz8k.htm <Siinä olis tosi hyvähintainen PAnasonic FZ8 kamera, tosin kyllä jenkeissä tilattuna! Mutta ainakin suomeen tulee ilman postikuluja joten hinnaksi tulisi n.170€ (en tiedä mitä pankit veloittaa kun tilitä otetaan dollareita?)
MUL ON SONYN CYBER SHOTTI JA MAKSO VÄHÄ YLI KAKSSATAA edit.kannattaa ostaa sonydsc-w55 cybershot ja väh 1gb memory stick,ite olen ollut todella tyytyväinen.
ONKS MAKEETA KIRJOITTAA ISOLLA KOKO TEKSTI? Asiaan: Suosittelisin ostamaan Canon PowerShot A570IS kameran, paristot kannattaa ehdottomasti olla ja SD-kortti on yleinen.
Sinällään ihmetystä herättää kun nykypokkari kameroita katselee niin lähes kaikki rupeaa olemaan noilla 7-8 Mpx kennoilla vaikka pelkkää turhanpäiväisyyttähän nuo on. No, näyttäähän se mainoksissa ja esitteissä hyvältä kun voi kaupata suuria lukuja. Todelisuudessahan noiden optiikkakin on niin pientä että niillä oikeasti pystytään tallentamaan korkeintaan 4 Mpx. Sinällään suositteluun kumminkin aika vaikea osallistua. Itsellä canonin ixus niinkuin monella muullakin tutulla. Ajanut asiansa tähän asti ja olen ollut suht tyytyväinen. Samaan hintaan saisi varmaan parempaa mutta yksi asia joka itseäni on lämmittänyt hyvin paljon. Se koko. Kamera kun on tupakka-askin kokoinen niin se mahtuu helposti taskuun. Helppo pitää mukana. Nikon taas loistaa ainakin ammattipuolella ja jos jollakin lehtikuvaajalla näkee kameran niin erittäin suurella todennäköisyydellä se on Nikon. No, sinällään vaikea sanoa että onko nikon yhtä hyvä ehdokas myös halvemmissa kameroissa. En kuitenkaan ihmettelisi yhtään jos olisi
suosittelen canon powershottia kuvanvakaimella. ehdottomasti irroitettavalla akulla tai paristoilla(ladattavilla) jonka voi ladata irrallaan kamerasta. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin kesken kuvauksen joutuu kiikuttamaan kameran johdonjatkeeksi latautumaan ties kuin pitkäksi aikaa, varsinkin matkoilla missä verkkovirtaakin on monesti veikeasti saatavilla saatikka sitten mahdollisuutta latailla usb:n kautta. Kuten tulikin jo aikaisemmin esille, tässä hintaluokassa on niin paljon erilaisia malleja ja merkkejä että "parhaan" kameran nimeäminen on mahdotonta ilman usean kymmenen kameran kattavaa kunnollista testiä. noista megapikseleistä ei kannata perustaa juurikaan koska tuskin kellään on näyttöjä tai tarvetta suurempaan kuin noin 2000x1000 resoon. eli osta se kamera tuntuu kätesi sopivimmalta ja mitä arvelisit kuskaavasi mukana.
Jos olet lapissa tunturin päällä ja lähin pistorasia on n.50km päässä, ei hirveesti tule ikävä kameraa jossa on kiinteä akku. Canon on huonompi kuin mikä? Ei ainakaan huonompi kuin Sony. Itselläni ei ole Canonin kameraa, eikä Nikonin, ei Sonyn eikä Olympuksen. Silti on kamera. Nykysin harva edes tietää muita merkkejä kuin nuo. Ja jos kameramerkkejä aletaan tässä vertailemaan sen mukaan, kuinka pieniä digipokkareita ne tekee, niin otte ulapalla kaikki. Testeihin ei kannata kaatua ikinä, mielummin ostat kameran mikä sopii itsellesi käyttötarkoitukseen. Jos haluaa ostaa kameran, ostaa järjestelmän.
Kaksi kappaletta litium akkuja ja niillä mennään pitkälle. Tietty irroitettavaa mallia Lähinnä itse viittasin siihen että se on kokonsa puolesta mukava pitää mukana. En sen kummempaa. Jokainen tehkään valintansa omien kriteereiden mukaan.
Oon ostamasa tota Nikon Coolpix L15 kameraa ja siihen transcendin 2gb sd muistikorttia verkkokaupasta ja tarvisin siihen akun ja laturin myös että mikähän noista verkkokaupan miljoonasta akusta ja laturista siihen sopisi?