Moro! Otsikko kertoo kaiken. olen ostamassa uutta tietokonetta itselleni joululahjaksi. vanha on jo 2v vanha läppäri, ja tällä ei siis pelailla suunnilleen mitään nykypelejä. PeliPÖYTÄkonetta siis ostelemassa. itselläni ei niin paljon tietämystä näistä osista ole, pelaan ennemmin boxilla. nyt on alkanut koneilu kiinnostamaan, joten päätin säätää tämmöiseen. löysin omasta mielestäni hyvän vaihtoehdon: http://www.systemastore.fi/product_...45689&osCsid=586b758c10eb7bcd9c005ebf691c8587 kavereilta kun kyselin niin sanoivat että ihan ok kone. tulin silti tänne vielä kysymään mielipiteitä ja budjettiin sopivia ehdotuksia. saa siis ehdottaa muitakin koneita jo tuo ei jostain syystä täytä kriteereita, jotka ovat mm. : mw3,bf3,swtor,LoL... HUOM! en ala itse kasaamaan konetta, joten "ostoslistoja" ei huomioida täällä
Ihmeellisen hyvä paketti. Erikseen vastaava ostoskori maksaa vain kympin vähemmän ja tuo tulee kasattuna, eli on 20 euroa lopulta halvempi (plus pelikupongit, jos niille jonkinlaisen arvon laskee). Prossujäähyn tuohon vielä lisäisin, niin ei tarvitse kuunnella AMD:n vakiota. 60Gt SSD on melko pieni, mutta riittävä jos vähän miettii mitä sinne asentelee. Lisäksi itse laittaisin yhden tai kaksi 4 gigan muistikampaa noiden kahden pienen sijaan. Kasattuhan tuokin on.
Juu Edittasin lausettani hieman jottei siitä tarvitse naljailla ) Tuossa ei muuten tule käyttistä mukana, mutta eikai semmoisen asennus hirveän vaikeaa ole
Ja miksi siihen ostoslistaan ei 30e kasausta voi laittaa mukaan ? Silloin ei tarvitse konetta kasata itse, ja saat silti huomattavasti paremman kuin "pakettikoneen" jota itse nyt kaavailet. Tossa on uudempi Solid series SSD, sun ehdotukssa vanhempi Agility. Sitten tossa on parempi emolevy, jossa parempi piirisarja jne. Tossa on 8Gt muistia, sulla on pelkästään 4Gt Poweri on mulla hiljaisempi Nexus Pelkästään kasauksen tingin, ja hinta on sama. Vieläkö mietit kumman kannattaa ottaa ? Jos vähääkään panostat (käyttiksen lisäks) niin vielä parempaa osaa saadaan tilalle. *edit* Kasauksen nyt jätin pois sen takia, että tässä huomataan mieten paljon parempaa saat samalla rahalla, kun vain itse viitsii kasata. Halusin vaan vetää budjetin samaan. Saahan senkin tuohon jos normikovon vaihtaa 500Gt versioon, ja siltikin parempi emo, muistit ja poweri hiljasempi.
pitänee ilmeisesti lopettaa tämän keskustelualueen käyttö, kun näitä ostoslistoja ilmestyy joka aino kerta, pyynöistä huolimatta. kysyin mielipidettä antamastani koneesta. kysyin kuinka se pyörittäisi yllä olevia pelejä. sai ehdottaa muita koneita. EN sanonut että komponenttilistat kävisivät, koska ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Itseäni ei kiinnosta tippaakaan tuo "paremmat osat, parempi hinta, mieti nyt vähän kumman ostat" - puhe. Rahaa sattuu nyt olemaan enkä ajatellut hirveästi pelaavani muutenkaan koneella kun nuo konsolitkin löytyvät.
MW3 pyörii täysillä, BF3 menee varmaan mediumilla tai ehkä jopa paikoitellen high-asetuksilla, swtor:sta en mene sanomaan mitään ja LoL pyörii varmaan aikalailla hyvin asetukset tapissa. Muuten konetta jo kommentoin. Mitä noihin muihin ehdotuksiin tulee, niin olisin itsekin ehdottanut parempaa vastinetta paketille, jos tuo ei noin hyvä olisi ollut. Yleensä noista valmispaketeista säästää selvää rahaa jo laittamalla samat osat yksitellen ostoskoriin puhumattakaan muutaman komponentin vaihdosta vastaaviin, mutta halvempiin. En ymmärrä mitä väliä sillä on, kasaako kauppa sulle itse laatimansa kokoonpanon, johon yleensä laitetaan jonkin verran niitä osia, jotka eivät muuten myy (tässä ainakin muistit ovat selvästi sellaiset), vai juuri sellaisen setin, joka vastaa tarpeitasi ja sisältää hyvät osat.
Mitä hemmettiä oikeen selität? Verrataan tota Systemastoren systeemiä näihin ostoslistoihin. Erona on se et ostoslistassa on paremmat osat. Ellet oikeesti tajua, noi kauppojen valmispaketit kasataan ihan samalla tavalla osista ku ostoslista + kasaus paketit.
Kaupoissa on niin kutsuttuja kasauspalveluita... Myöskin on ne kasatutkin koneet PÖYTÄkoneita :D:. Osta vaa toi missä on surkee koppakin jos honaat. (Virtalähteen paikka viallisesti suunniteltu.)
Miksi ihmeessä ostaa huonompaan samaan hintaan! 5min vaivan näöllä, kun laittelee nuo osat ostoskoriin ja se o pueno. Kuulostat ihan epäluuloiseilta vanhemiltani