Markantalo myy Acer Aspire 3623WXCi -kannettavaa 599 €. http://www.markantalo.fi/kauppa/products.php?p=60593a Onko kokemuksia? Tämän halvemmalla tuskin läppäriä saa. Suorituskyky riittänee kakkoskoneeksi pöytäkoneen rinnalle ja painokin on vain n. 2,4 kg, mutta tuntuu, että jotain koneesta puuttuu. En vain keksi mitä.
Joo mä keksein: Tehot. Toki tuo on peruskäyttöön aivan riittävä kone mutta vähintäs pitäs olla 512Mb muistia nyky kannettavissa. Celeron prossukaan ei mikään ylpeilyn aihe mutta peruskäyttökoneeseen oikea vaihtoehto. 40Gb on melko tiukka nykyään(meikäläiselle) mutta voihan noita kovoja ostaa.
Nimenomaan. Ja vaikka halvemmallakin kannettava irtoaa, niin osta silti mieluummin tuommoinen: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/45283 (uudella 65nm Celeron M:llä)
jep keskusmuisti 256mb ei riitä yksin eees wintoosan pyöritykseen..prosessori on huono ja kovo liian pieni. Muuten se on varmaa ihan hyvä
Krhm, kyllä se riittää wintoosan pyöritykseen, mutta esim. Civilization 4 (ja varmaan Civ3:kin) tökkii jo pahemmanlaatuisesti.
Muistia on todellakin liian vähän(jos meinaat tehdä koneella muutakin kuin netissä surffata ja meseä käyttää), mutta jos läppärisi tarkoitus on olla vain ns. nettikone, niin siihen se soveltuu vallanmainiosti.
"jep keskusmuisti 256mb ei riitä yksin eees wintoosan pyöritykseen..prosessori on huono ja kovo liian pieni. Muuten se on varmaa ihan hyvä " arvailun pohjalta taitaa olla helppo sanoa (varmaa iha hyvä)... Kyllä tuo 256mb riittää jopa wintoosaan, mutta liikoja ei voi siltä vaatia. linuxiin iha riittävästi muistia. Suosittelen kans pientä lisäsijoitusta ja muistia enemmän. ja pelikoneenksi tuosta ei ole.
Niin no onhan tuo 256 megaa vähän muistia, mutta mulla on tässä pöytäkoneessa 256 megaa ja käyttiksenä Wintoosa XP Professional ja raskain peli mitä oon pelaillu on GTA San Andreas... Yhteenveto: 256 megaa on todellakin vähän mutta kyllä se wintoosaa pyörittää... (aika hidas tosin...)
Kiitos kommenteista. Ehkä nuo muutamat eurot kannattaa laittaa enemmän esim. tuohon Acer TravelMateen, jossa 512 Mt. Tarkoitus olisi laittaa läppäristä langaton yhteys pöytäkoneeseen ja sitä kautta nettiin. Onko tuolla WLAN-tyypillä (WLAN b/g) jotain merkitystä?