Eli, mikäs olisi paras alle 300€ miniläppäri surffailuun ja mesettämiseen? Olen katsonnut muun muassa Acer Aspire Onea, Asus Eee PC:tä, Toshiban jotain mallia, ja HP:n Compaq 110c:tä. Suositelkaapas jotain
Tuo 300 ekua on aika tiukka raja. Mutta huomioi käytettävyys,takuuaika,akkukesto päätöstä tehtäessä. Miten ois Asus Eee Pc 1005HA? Hintaa oli tosin 310 ekua. Ihan ok minulle.
Expert mainosti tänäaamuna hintaan 299€, ei paha, alko jo itseäkin kiinnostaa. Alle 300€ mutta hyvästä en tiedä 1GT vaan muistia mutta sitähän saa lisää, kovalevyn koko 160GB on jo aika riittävä minillekkin.
Joo, niin tämäkin kone alitti tuon tiukan 300 ekun rajan. Oli se nettihintanakin tuo 299. Koneessa on pohjassa luukku, johon voi sujauttaa isomman muistin. Kiintolevy oli jaettu kahteen samansuuruiseen osaan. Koneen mukana tulee DVD, josta voidaan palauttaa tehdasasetukseen ulkoisella asemalla. Ihan hyvin asentui ja tietoturvaakin oli heti valittavissa Norton 60pv. Ms:n Officeakin alkuasetettu. Akunkin voi vaihtaa, toisin kuin 1008HA mallissa, jossa vielä liittimiäkin luukun alla sivulla. Eli valintakriteeriin voi laittaa lisäksi koneen huolettavuuden eli onko pohjassa luukkuja ja tuleeko palautusmediaa.
Compaq:ta älä ainakaan osta. jakaa vanhat kunnon HP-ongelmat eli äänekkyys ja lämpötila ongelmat. Itse lähtisin Asusta metsästään tai odottaisin Sampan halpumista. Itse meinasin ostaa tuon 1005HA:n mutta päädyin lopulta 1002HA:n. Laadukkuuden tuntu on vain niin mahtava. Jos akkukesto on tärkeä, niin tuo 1005HA on aika ykkösvalinta. Mutta huomaa että kyseisestä mallista on monta versiota markkinoilla. Ainakin verkkokauppa myy sitä parempaa mallia jossa on isompi akku (10h 30min, ovat saaneet jopa 11 tuntia testeissä!!!) ja n280 prossu. Myös 1000H ja 1000HE ovat mielekkäitä asuksia. Ebaysta akkuja halvalla
Hmm. Ajattelin Asus EeePC 701:n tai EeePC 900:n ostamista. Onko kannattavaa, ja miten noiden muisti toimii? Kun noissa ei jonkun sivun mukaan ollut kiintolevyä...
Joo, sori tuplapostaus mut... Mistä noita dss-muistijuttuja saa ja paljon ne maksaa? Ja noissa 701 ja 900 ei siis ole kiinteää kovoa?
eli taidat puhua SSD-levyistä eli Solid State Disk-tekniikasta. Ne on kestäviä, äänettömiä ja eivät kuumu. Huono puoli on nuissa miniläppäreissä käytettyjen huono laatu joka näkyy nopeudessa. Ovat jopa hidastaneet ihan peruskäyttöä nuiden kanssa. Lisäksi nuissa ainakin 701-mallissa on vanha prossu joka ei ole aivan tämän päivän tasalla. (en muista oliko vielä 901:ssä) Prossun kellotaajuus on max 900 Mhz ja se KUUMUU kovasti. Nyt saa jo niin paljon suorituskykysempää vehjettä edullisesti että mieti kahdesti. Ainiin ja akkukesto oli nuissa vanhoissa suhteellisen kehno. mutta itse olen tähän tässä ajan myötä rakastunut vaan enemmän. Upeita nämä minikoneet kyllä. Akku on tässä vaan vähän mopo mutta vois kohta kokeilla kiinanpoikien lisäakkua josko ei räjähtäisi