Kyllästyin konsoliin ja möin pois ja nyt innostuin pc-pelaamisesta, mutta minun mopoläppäri ei pyöritä lähes mitään 2000-luvun 3d peliä sulavasti. Koneelle mukava hintahaarukka olisi n. 400-500 euroa, ja pitäisi pystyä pyörittämään uusia pelejä ainakin minimiasetuksilla sulavasti (30-60 fps). tes: skyrim olisi se kaikista tärkein että pyörii. Itse osaan koota koneen, mutta täällä varmaan on porukkaa joka tietää mikä on parempi näyttis kuin toinen ja sellaista. olen kattellut tälläistä: · AMD ATHLON II X2 250 AM3 2MB BOX · ASROCK N68C-S UCC GF7025 VGA MATX · KINGSTON 4GB DDR3 1333Mhz (2x2GB) · SAMSUNG 1000GB SATAII · GEFORCE GTS 450 PCIE 512MB GDDR5 DVI/VGA/HDMI · SONY 24X DVD+-RW SATA · Compucase 6C60BS-UG ATX Kotelo · All-in-One sisäinen kortinlukija sdhc tuella · 400W 120MM ATX virtalähde · 5.1 äänet emolla · 10/100 verkkokortti · 12kk takuu · Ei sisällä käyttöjärjestelmää Lapstoresta 429€, pyörittäisikö pelejä miten?
Ei ei ei... Kokonaan osista, muuten et saa hyvää. Prossu on ihan mopo. Käyttistä et vissiin tarvitse. Kone Emolevy Jos haluat säästää niin emolevy tuo yllä oleva ja käytä integroitua silläkin pyörittää jotakin ja osta myöhemmin parempi. Yllä oleva setti pyörittää hyvän näyttiksen ja prossun takia pelejä ihan ok eli en suosittele vaihtamaan osia siitä. Erillinen prossu cooleri kannattaa koska vakio on niin kova ääninen ettet kuule pelin ääniä.
Ellei tarvitte integroitua, tosta emo http://www.jimmspc.fi/tuote/M5A87 Cooleri http://www.jimmspc.fi/tuote/DCACO-FP701-CSA01
*edit otin linkin URL-tagit pois, kannattaa muutenkin jättää veks jos käyttää jotain epätavallista/kyrillistä merkkiä näyttävää hostaussivua. Mistään rasismista ei ole kyse, valittattavasti Venäjällä hostataan jos millaista huijaussivua. - Betrayed*
Alin setti on kevyesti paras. Ota se. Virtalähteeks kuitenkin ottaisin xfx 550w, koska 450w alkaa käymään pieneksi jos innostuu kellottelemaan näyttistä ja prossua.
Jumankauta noi muistien hinnat laskee ku kivi... Eli mahdollisimman halvalla ? Tuossa on OC näyttis, 4200mhz muistikelloilla. Muut ovatkin enemmän tingattuja osia, kotelo halvempi ja virtalähde Chieftecciin. Kuitenkaan kyseessä ei ole mikään pommipoweri, ihan hyvää perusmatskua tän hintaluokan koneisiin. Jos halutaan vielä halvemmalla, niin erillinen prossucooleri pois. Jos aivan pakko mennä alle 500e niin prossuksi X2 555BE josta epätoivoisesti yritetään ytimiä aukoa (=hyvin vähän niistä enää aukeaa neliytimisiksi). Enempään en itse taivu jos jotain järkevyyttä halutaan.
Itekki taidan ostaa samoja komponentteja suureksi osaksi, mutta nuo dvd asemat on loppunut elikkä mitä muuta suosittelette? Ja muuten kannattaako panostaa koteloon ja virtalähteeseen?
Mikä tahansa 20 euron DVD RW kelpaa tilalle. Koppaan kantsii panostaa jos härväät sen kanssa paljon. Tai ulkonäkö kiinnostaa. Poweriin sen verran et ei oo mikään ping pong hong kong pommi.