Nyt on sellanen fiilis, että vois kokeilla jotain roolipeliä, kun action pelit on koluttu. Sellainen, missä on: -Laaja maailma -Paljon tekemistä -Paljon erilaisia aseita, suojia, kyliä, kaupaunkeja. -Ei vaikea päästä peliin sisään -Saisi vapaasti valita pelin kulun, ostaa taloja, kerätä omaisuutta, yms. niinkuin fallout 2, voit vaikka varastelemalla ja karttaa kiertämällä kerätä rahat parempii suojiin, aseisiin yms. Roolipeleistä ei ole kokemusta juurikaan, ainoa on fallout 2, joka on erittäin hyvä. Kun kokeilin tes iv: oblivionia, niin mun mielestä se on täysi susi. Pelattavaa on kuulemma paljon, mutta meneekös suurin osa ajasta juoksemiseen kaupungista toiseen ja luolasta luolaan. siis todella tylsä kuuden tunnin pelaamisen jälkeen. Nyt siis joku hyvä rope, missä riittää tekemistä, eikä turhan pitkiä juoksukisoja koko kartan mittaa samanlaisessa maastossa.
Siksi on fast travel oblivioniin. Tekemistä riittää kyllä, mutta seikkailu ei taida olla sun mieleen. Tesseissä kun on kyse seikkailemisesta enemmän kuin questien jauhamisesta housut vaahdossa
Tuo mass effect vois olla kokeilun arvonen. Mutta ei nappaa nuo lohikäärme jutut ym. star wars hösselit. Ja eipä nuo tessit taida mun mieleen olla, olin jo innoissani, kunnes taivalsin ja taivalsin... taivalsin. huoh. Onko toi guild wars hyvä ja mitä siinä voi ylipäätään tehdä, ostella vai ansaita tavaroita? Ja wow ei kuulu näihin, koska en maksa kun sen, että saan pelin kaupasta ulos.
Kannattaa kokeilla Two Worlds 2:sta, Riseniä, Witcher 1 & 2 ja Gothic-sarjaa.. Witcherit ei oo täysin ns. free roam-pelejä mutta sitäkin parempia pelikokemuksia ja pelattavaa löytyy kyllä todella paljon. Sitten jos mmorpg kiinnostaa niin Age Of Conan on nykyään ilmainen ja paperilla se vaikuttaa hyvälle (itse en ole kokeillut kyllä).
Eeppinen pelisarja, mutta liikaa taivallusta. Fast travelia kun ei ilmeisesti voi käyttää, kun aloittaja sivuutti sen pointin Oblivion-viestissäni kokonaan :/
heh Oblivionia en itse ole vielä kokeillut, mutta skyrim ainakin ylitti odotukset.. yleensä en tämän tyyppisistä peleistä ole välittänyt mutta tuota on tullut jo paljonkin vedettyä. Graafisesti kaunis.
Jopa Morrowind on nätimpi kun lyö MGE:tä ja pariakymmentätuhatta modia tulille Skyrimiä on kyllä kehuttu aika paljon, pitää varmaan hankkia sekin jossain vaiheessa
Fallout 3 ja Fallout: New Vegas loistavia pelejä molemmat. Paljon on aseita ja suojia. On tutkittavaa ja nähtävää. Fast travel löytyy! Henkilöt on pelissä hyvin suunniteltuja, on huumoriakin. Hieman buginen, mutta nekin varmaan saa patcheillä pois. Muita tälläisiä; Age Of Conan (ilmainen), Runes of Magic.... DIABLO?
Ehehe, ja jos tosissasi olit niin ei taida tähän kastiin kuulua. Skyrim Oblivion FO3 FO: NV FO FO2 Morrowind Mass Effect ykkönen IMO puuduttavan tylsä, enkä ollut kuitenkaan runkkaamassa niille virtuaalineidoille joten sekään ei minua pitänyt kiinni pelissä. S.T.A.L.K.E.R SoC ei ole rope kun mikään ei kehity, mutta vapaa maailma (Totta helvetissä modaat tämän) ja syöminen questit jne. Ehkä tunnelmallisin peli mitä tullut pelattua Amnesian jälkeen. EDIT: Nämä uudet Skyrimit jne ovat aika helppoja päästä sisään, SoC ehkä jo hankalampi vaikeustasonsa ansiosta. Se on nimittäin niin ainakin itsellä modien kanssa, luoti päähän tappaa ja toimii kumpaankin suuntaan. Kyllä, banditti tappaa sinut huonolla säkällä 100m päästä Tokarev TT-33:lla kun se kilahtaa otsalohkoon.
S.T.A.L.K.E.Rit kannattaa pelata. Mielestäni yks parhaimpia pelisarjoja vaikka onkin niin uskomattoman buginen.
Pakko kompata Pihlistä. Shadow of Chernobyl on ainakin harvinaisen herkkua pelattavaa modattuna; L.U.R.K., Oblivion Lost, Priboi Story... Clear Sky on ihan jees, tosin ei pärjää läheskään Call of Pripyatille.
Completen kun lyö tulille niin eipä niitä bugejakaan pahemmin näy :smoke: Harmi että kuoppasivat firman... Olis se STALKER kakkonenkin ollut ihan jees pelata läpi, vaikka helpotettu ja yksinkertaistettu konsoliräpellys siitä olisi tullutkin ;___;