Olen ostamassa itselleni hyvää konetta lähinnä pelikäyttöön. Olisiko tämä kone tiedän mielestänne hyvä? https://kuluttajille.kauppakanava.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage_new&product_id=1371&category_id=dd48265b69d27963bf21f846366d3c1f&option=com_phpshop&Itemid=193 Kiitos.
Mikä ihmeen huijaussivusto toi on kun ei oikeata hintaakaan voi ilmoittaa.(ok löyty) Jost lopullinen hinta on 33 * 44 niin se tekee 1452 euroa(tai 1099 käteisellä) Älä ny hullu mies tuollaista hintaa maksa. Noissa pakettikoneissa on aina niin huono päivitettävyys, ilmankierto, laatu. Eikö ihmiset tänäpäivänä osaa säästää rahat ja sit ostaa. Ei ihmekään että luottotiedot mennee, kun vaan luotolla ostellaan. Edit: En ihmettele yhtaan nimimerkistäsi päätellen. Tuolla jimmspcllä on kanssa nettiluotto jolla pystyy maksamaan kuukausierissä ja korko on aika sama kuin tuolla sinun kaupassasi. Mieluummin pojat kasaa sulle setin jossa on kone, näyttö, hiiri ja näppäimistöt jimmsiltä.
Toi on niin LOL! :O yli 1400e tosta paketista?! tos ei ookkaan mitään muuta hyvää ku Prossu sama ku itellä mutta lyön vetoo että tuossa on joku harakito Emolevy jolla ei tee yhtikäs mitään. ja toi Hp näyttöki on aika kakka -.- sanotaan nyt suoraan.. Älä vaan tee elämän tyhmintä kauppaa! toi kone on jo nyt puoliks vanhentunut ja loppu vuonna tolla et tee juuri mitään, prossu tosin on hyvä mut sen saat jo 130e ku ite kokoot koneen osista. toi kone maksais ite koottuna alle 500e(laadukkaammista osista) ja paremman näytön saat 150e n.600-700e saat paremman koneen +näytön ja. eikä sun tarvi olla velka vankeudes 3vuotta maksaessas yli 1400e tosta romusta. (joka ei 2vuodenpäästä maksa hyvä ku 100-150e) Osta mieluummin vaiks tää http://www.netanttila.com/webapp/wc...yId=31151&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay hmm.. en oikeen yhtäkkii osaa suositella mitään muuta osamaksu tietsikkaa koska mun mielestä sellainen ei ole muuta kuin raan haaskausta -.- tos tommonen edullinen.. perus kone http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/...16d653d43617465676f7279446973706c617956696577
Ok kuulostaa hyvältä. Kiitos neuvoista! Sairasta rahastusta nuo kauppakanavan koneet kyllä. Ajattelin kanssa että melkolailla tulee maksamaan ja tietokoneitten tehot kaksinkertaistuvat jopa joka toinen vuosi. Mutta joo. Jälkimmäiseen tarvitsee liian ison käsirahan, joten ensimmäinen taitaa olla järkevämpi vaihtoehto, ellei joku teistä tiedä parempaa ja tehokkaampaa vaihtoehtoa Jimssiltä osasista suunnilleen samaan hintaan?
Kauppakanavalla olisit joutunut kaks ja puol vuotta maksamaan konetta, kun jo vuoden päästä olisit uutta halunnut ostaa. Ehkä tuo eka vaihtoehto on sun budjettiin hyvä, mutta mikään pelikone se ei ole. Pelaahan sillä vähän huonommillaki asetuksilla. Mitä kasaamiseen tulee niin on tuota halvemmaks/paremmaks paha pistää. Kun tuossa on vistakin. Siis viiteensataan. Voihan joku yrittää ite en jaksanut.
joo toi halvempi paketti ei kovin paha ole ja saahan siihen näytönohjaimen päivitettyä hieman parempaan jos haluaa hiukan pelinopeutta nostaa.. tuolla kyllä pärjäilee sen 1v eikä inta kuitenkaan liian paha
Juu no, laskeskelin tossa kulutusluotolla vois 40e kuussa ihan hyvin jopa 1200e kone+näyttö+hiiri+näppis ostaa. Hiiren ja näppiksen ei tarvi olla mikään erikois, ihan perus kelpaa. Anyone? Vai pitäiskö alottaa uusi topic? Kuukausimaksulla kuitenkin vielä mennään. Mutta Jimssiltä.
eli n.3v velka vankeus? ainut huonopuoli tuossa juuri on että kun sulla on vielä 2v maksamatta niin tänään kasattu kone alkaa olla jo arvoltaan -50% ja tehoiltaan hieman kyseenalaisessa asemassa. (eli uutta osaa tullut jo markkinoille mukavasti ja oma kone hieman vanhentunut) täytyy myös muistaa että jos nyt rakennat koneen niin voit varautua päiviteleen näyttistä jo 1v päästä ellet jopa jo paljon aikaisemminkin. ja jos uusi kone pitäs velaaks ottaa niin kyllä mä sit odottasin sen 3-5kk ja katsoisin millaiset markkinat ovat kun i5 ja uudet amd prossut ilmestyy ja millaisia atin 5xxx sarja sekä nvidian gt300 sarja ovat. tuolloin olisi parempi hetki osta velka kone ja saada koneen ikä aavistuksen pidemäksi. mutta päätöshän on sinun
Nojoo no. Kun konetta ei ole nyt lainkaan ja koska kirjastosta kirjoittelen, ajattelin ottaa samalla sellaisen joka pyörittää suunnilleen tällä hetkellä olevia pelejä. Kun en varmaan uusimpia jaksa kuitenkaan ostella niin.
Itse suosittaisin että väkisin hampaat irvessä säästät tuosta koneesta ainakin osan. Katos vaikka täältä tuollaisen luoton kulut: http://www.kayttoluotto.fi/liite/s/kluotto/include/laskuri.asp Tuo on erittäin kohtuullinen luotto ja siltikin kulut pörräävät 421€ luokkaa luoton päälle kun otat 1200eur luoton 34kk maksuajalla 48€ kk erällä. Ja kannattaa myös miettiä että tarvitsetko jotain 1200eur konetta. Koska jos ostat esim. 850eur kootun koneen pääset sillä jo erittäin mukavasti pelaamaan. Ja sitten tarpeentullen päivittelisit sitä. Suosittaisin suunnitella miten saisit esim. säästettyä seuraavien kuukausien aikana mahd. paljon rahaa. Sitten maksaisit vaikka puolet luotolla tai säästät vaikka kokonaan tuon summan. Tottakai tuo sieppaa tuona säästöaikana, mutta kannattaa miettiä kumpi ottaa enemmän päähän, 34kk maksujumppa ja silloin kun olet koneen pois maksanut se olisi jo ikivanhaa rautaa, josta et saisi edes tuota korkoihin upotettua summaa takaisin. Vaiko se että nipistät muutaman kuukauden tiukilla ja sitten ostat sen koneen pois.
Sori, mutta otan tuolla Jimssin nettiluotolla, 40e/kk 40kk ajalle ei ole kovin paha. Ja todennäköisesti tilanteeni helpottaa jo kahden vuoden sisällä joten vuon maksaa tuon tuplavauhdilla 80e tai ehkä jopa 120/kk nopeasti pois. Tuolla mun luottolaskuri: https://eservice.nordeafinance.com/P6248/H6248P01.asp 18% korko mutta ei se 1200 ostoksessa paljoa tunnu 256 euroa vaan. Ja 2 vuoden kuluttua kone on arvoton mutta silloin on jo velat maksettu, ja niin. Sitähän se tämä kuluttaminen on Mutta joo tämä keskustelu on periaatteessa käsitelty ja menee ehkä jo vähän sivuraitelle joten aloitan uuden topikin tuolle koneen ostolle nyt. Jos joku administraattori tämän näkee niin voi poistaa tai jotain Mutta silti kiitos vinkeistä, jos 850 saa ihan hyvän koneen niin voishan sitä ajatella.. tai sit ei
tämä väitös on niin monesti kuultu ja niin ajattelin itsekkin kun ekaa autolainaanikin otin.. mietein että kyllä mä sit maksan sen nopeempaa pois mutta Vitu* eihän mua se sama auto enään reilun 1v päästä kiinnostanut ja voit ihan hyvin kuvitella kiinnostiko silloin maksaa yhtään ylimääräistä kuin oli pakko? nämä luotto hommat ja velaks ostot toimii sen max 1v ja sitten alkaa Vituttaan ja usko pois niin käy myös sinulle koska tietokoneesi tuon 1v päästä on jo todellakin vanhaa rautaa ja tuskin sua kiinnostaa maksaa vanhasta raudasta 120e/kk lyhennys vauhtia? jopa 40e maksaminenki tuntuu niin typerälätä vanhasta koneesta kun katselet sen hetkisten koneiden suorituskykyä verrattuna omaan jo vanhentuneeseen pakettiin Mä suosittelen lämpöisesti tätä http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19651&compartmentId=20152&categoryId=31151 tuolla voit pelailla ihan riittävästi. voit myös päivittää tuota tämän 1v jälkeen vaihtamalla näytönohjaimen/prossun ja taas pystyt pelaileen pelejä koneella joka on jo kokonaan maksettu ja on omasi. tuossa on vain 48e/kk ja oot maksanut tuon jo siinä 11kk jonka jälkeen kone on sun oma eikä vielä liian vanha etteikö sitä kannattaisi päivitellä (ja kun tämä 11kk jälkeen alat päivittään saat edullisesti tuosta tehokkaamman kuin täänän koottu 1200e kone olisi) eli älä tee virhettä vaan ajattele vähän pidemmälle mikä ois järkevintä. "Ei kannata elää hetkessä, sillä se hetki on pian ohitse"
Itse pohtisin kaksi kertaa ennen kuin ostaisin tietokonetta velkarahalla (varsinkaan pikavipillä). Olen seurannut vierestä kuinka liian moni ihminen on menettänyt luottotietonsa niiden takia. Itse säästäisin pennosia muutaman kuukauden ja ostaisin niillä rahoilla käytetyn tietokoneen. Nykyinen lamahan johtuu jenkkien tavasta elää yli varojensa...