Smartripperillä olen ripannut dvd-filmin ja edelleen Dvd2Avi-ohjelmalla olen kääntänyt sen avi-muotoon, mutta nyt kysyisin sellaista asiaa, että miten saan tuosta avi-filmistä kuvan hyvälaatuiseksi? Tehdääänkö jollain ohjelmalla jatkokäsittely? Itselläni on Virtualdub- ja Tmpgenc plus-ohjelmat, onnistuisiko ja miten näillä? En löytänyt noista aikaisemmista keskusteluviesteistä tähän vastauksia, vaikka tätäkin aihetta on varmasti käsitelty monta kertaa.
Ne ratkaisevat tekiät taisivat olla siinä DVD2AVI vaiheessa. Sitä en tiedä miten kyseisen ohjelman asetukset tulisi olla, jotta jälki olisi hyvää, koska en ole ohjelmaa koskaan käyttänyt. Itse teen elokuvista Mpeg2:sia ja poltan SVCD:ksi disketille. Kuvanlaatu ei alkuperäisestä DVD:stä hirveästi heikkene ja levyt toimii myös useammissa DVD-soitimissa. Parin kerran olen .avi:n tehnyt ja siihen käytin VirtualDubMod:ia. Käänsin jokaisen VOB:n erikseen ja myöhemmin liitin ne samalla ohjelmalla yhteen. Tekstit saat VirtualDub:iin mukaan VOBSubilla tai Subrip+Subtitler yhdistelmällä. Kuvanlaatu riippuu usein enemmänkin käytetystä codec:stä ja sen asetuksista. Kokeile eri codec:ja ja niiden asetuksia 10sekunnin pätkillä pakkaamatonta videota. Suositelen DivX:ää tai Xvid:ä vaihtelevilla bitrateilla
Joo, itsekin olen tehnyt aiemmin noita mpeg2:ia, mutta kun yksi kaveri oli tehnyt dvd-leffoista kuvalaadultaan hyviä avi-filmejä, ajattelin itsekin kokeilla, huonommalla tuloksella. Tuossa Dvd2Avi-ohjelmassa on vähän "veivausvaihtoehtoja". Kiitos kuitenkin neuvoista!
Lueppas noita ohjeita tuolta artikkelit osastolta... DVD2AVI:a ei yleensä käytetä avi-leffojen tekoon... tee homma mieluummin esim GordianKnotilla
Testaa tällä ohjeella: http://www.mpegit.net/divx.php Tuosta ei enää helpommaksi leffan teko voi mennä ;o)
Imutin tuon Dr.Divx-trialversion. Innostuin siitä niin paljon, että rekisteröidyin ja hankin sen omaksi. Kuvan laadusta en tiedä, kun jäi yöllä koodaamaan, mutta mielestäni tuossa erinomaisessa ohjelmassa oli kaikenlaista säätövaraa, joten kiitoksia Adder_78-nimimerkille hyvästä ohjelmasta.
http://divxbycronos.sytes.net tsekkaa tuolta myös löytyy ihan varteenotettavaa opasta dvd--->divx ja muihin video editointiin ja tuotokset on hyvälaatuisia.
Kiitos cronos, erinomainen sivusto! Tuolla Dr. Divx-ohjelmalla sain hyvälaatuisia avi-filmejä. Itseasiassa ohjelma on hyvin monipuolinen, se muuttaa myös mpeg-tiedostot avi-tiedostoiksi ja jälki on ainakin omasta mielestäni varsin hyvälaatuista.