Hyvät pelikoneen osat?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Salorni, Sep 11, 2010.

1. Salorni

Salorni Member

Trophy Points:
    16
    Moi!

Olen tässä jonkin aikaa miettinyt, että mikä olis paras emolevy tuolle Phenom II x6 1055t:lle
    Onkos näille Phenomeille minkälaisia coolereita tarjolla, kun en oikein tiedä mitkä ovat hyviä kellotukseen ja mahdollisimman hiljaisia?

Ajattelin jotain Asuksen 890 mallistoa hinnaltaan 80-150€. Sellainen jossa ei ole näyttistä, sisältää usb3, laajan DDR3 tuen ja tuon uuden 6Gbps väylän.

Myös noiden muistien kanssa on ollut miettimistä että kannattaisiko ostaa 1300MHz vai 1600MHz. 6Gb olisi takoitus hommata, mutta kun en oikein nuista valmistajista tiedä.
    Hinnaltaan jotain 100-170€ max

Sitten tämä näytönohjain joka mietityttää minkälaisen ostaisi. Joitain Ati 5800 sarjalaista olen katsellut ja ei saisi ylittää 300€.

Kiitos etukäteen neuvoista!

2. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Emolevy: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/890GX-EXTREME3?t=false
    Unohda Asuksen ''890-mallisto''. On tyyris. AsRock tarjoaa kaiken pyytämäsi, siinä tosin on integroitu näyttis mutta mitä sitten? Ei se mitään haittaa, onko se piirilevyllä vai ei. Halvin 890-emo, ja laadukas myös.

Ja tässä muistit: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/AD3U1333B2G9-2?t=false
    Ota niitä joko yksi tai kaksi. 6GB meinaisi tri-channel, jossa ei oo paskan vertaa järkee AM3-kannalla.

Niin ja se näyttis. Tässä paras alle 300e näyttis:

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/ZT-40201-10P?t=false

Se vastaa tehoiltaan suurinpiirtein 400e maksavaa HD5870:a. HD5850 olisi se Atin 300e kortti, mutta jo 200e hintainen GTX460 menee sen kanssa samoille viivoille. Joten ota joko GTX460 tai tämä mun ehdotus, pelitehoa riittää.

Last edited: Sep 11, 2010
  3. Salorni

Salorni Member

Trophy Points:
    16
    Okei.

No jos oon laittamassa sitte esim. 8gb muistia, niin milläs kammoilla kannattaa toteuttaa? 2x4gb vai toisinpäin?

Asrockin Biosista ja itse piiristä en tykännyt aiemmassa koneessa. Oli jotenkin ahtaalle tungettu liittimet sun muut, mutta eiköhän tuo ole ihan ok.

Mitenkäs tuon näyttiksen kanssa. Saisi olla kyllä ihan uutta mallistoa tuolta 5000 sarjalta ettei tarttis ostella ens keväänä uutta?

4. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    Parin kuukauden kuluttua tulee HD6000 sarja, jos jaksat odotella. Mutta jos on ihan pakko olla HD5800 sarjaa, niin HD5850 (n. 300e) ja HD5870 (n. 400e) on ainoot vaihtoehdot. Tosin samaa teholuokkaa saa Nnvidialta halvemmalla kuten GTX 460 ja 470.

Jos otat suoraan 8GB, helpointa on ottaa 2x4GB mikäli vaan löytyy suht halvat kammat. Muutoin voi ottaa myös 4x2GB.

Last edited: Sep 11, 2010
  5. Salorni

Salorni Member

Trophy Points:
    16
    Joo en luultavasti osta konetta vielä sillä armeija on kesken :S. Tammikuun lopussa varmaan tulee kone vasta hankittua, mutta mietiskelen jo hyvissä ajoin mitä osia ostelen.
    Riippuen ihan siitä halpenevatko nuo 6000 sarjan kortit, niin vois sellaisen hommata, mutta ovatko nuo GTX:t kuinka äänekkäitä tai kuumenevatko raakasti? Ei ole oikein kiinnostusta ruveta niiden jäähdyttimiä vaihelemaan vaikka muutosta olisikin paljon.

Ostan varmaan tuon 2x4GB, että jää pari paikkaa varalle.

6. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    GTX460 on kuin itse hiljaisuus ja viileys samassa paketissa. GTX470 on hivenen äänekkäämpi ja vie enemmän virtaakin, muttei mitään häiritsevää. Kestää lämpöä joten ei rikkoudu.

HD6-sarja tulee olemaan luultavasti pirun kallis näin alkuun.

7. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    Paljon ehtii hinnat ja jutut muuttua tammikuuhun mennessä. Kannattaa sitten katsoa uusiksi.

Share This Page