Iänikuinen ongelma, vika näyttiksessä?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by spylamb, Jul 10, 2010.

1. spylamb

spylamb Member

Trophy Points:
    11
    Terve vaan,

murossa kyselin ongelmaan ratkaisuja, mutta sain vastauksia nolla, joten toivon täältä apuja :)

tässä kokoonpano:
    Q9550 normikelloilla
    Nvidia GTX 260, uusimmat ajurit
    4 gigaa ddr2
    Win7 64bit
    Asus P5Q pro

Olen koko seiskaan päivittämisen ajan kärsinyt nvlddmkm-ongelmasta, mitä varmaan käsitellään monessa viestissä täällä ad:ssa. Suurinpiirtein kaikki mahdolliset kikat olen koittanut ja olen ehkä periaatteessa päässyt tästä ongelmasta eroon.

Ongelma on kuitenkin tätä nykyä erilainen. Windows kaatuu usein seiskaan kirjautuessa, näyttö välkkyy hetken ja sen jälkeen tulee toisinaan teksti, jossa kerrotaan näytönohjaimen palautuneen virheestä, joskus tätä viestiä ei tule. Tämän jälkeen kaikki toimii peruskäytössä normaalisti, mutta jos koitan jotain raskaampaa, tässä tapauksessa pelaamista, koneen tehot ovat alamaissa. Gpu-Z näyttää GPU usagen 100%. Tätä ongelmaa jatkuu koneen uudelleenkäynnistämisen jälkeenkin ja yleensä se korjaantuu asentamalla ajurit uudestaan.

Näitä kikkoja olen koittanut tähän mennessä:
    -Ajurit pois driver sweeperillä ja uudet takaisin
    -Memtest86+ läpi yön, ei virheitä
    -Järjestelmän palauttaminen eri vaiheeseen
    -Näytönohjaimen alikellottaminen
    -Monen monta muuta kikkaa, mitä ei tähän tule mieleen

Lämmöt pysyvät melko mukavasti kurissa myös kovassa rasituksessa. Uskon ongelman olevan jossain yhteensopivuudessa. Olisiko jollain takataskussa jotain kikkaa, mitä en välttämättä olisi koittanut?

Kiitos!

2. mixux

mixux Member

Trophy Points:
    16
    http://www.nvlddmkm.com/

Tuolta sivulta löytyy yhteensä 12 kikkaa koskien nvlddmkm ongelmaa. Toivottavasti olisi jotain apua, sillä itseänikin on tuo virheilmoitus joskus vaivannut ja kyllä oli ärsyttävä.

3. spylamb

spylamb Member

Trophy Points:
    11
    jep, juuri nuo kaikki olen tehnyt. Nykyään en tosin enää törmää varsinaiseen blue screeniin, jossa nvlddmkm:stä kerrotaan, mutta ehkäpä ongelma on edelleen sama. olen vakavasti harkinnut uuden näytönohjaimen hankkimista, koska olen vaan niin kyllästynyt tappelemaan tämän kanssa. löytyisikö keltään muita vinkkejä, mitä tehdä?

niin ja furmarkilla 40min ilman virheitä.

lukemani perusteella gpu-usage pitääkin saada 100%. Kuitenkin, tehoista on puolet kateissa ja kone kaatuu pelatessa.

Last edited: Jul 10, 2010

Share This Page