Elikkä mulla on ASRock Z77 Pro3 ja i5 3570 ei se k malli mistä kaikki hehkuttaa. eli kun kellotan tuota prossua niin pistän turboo boostin päälle vai pois. kun oman käsityksen mukaan kerroinlukituissa prossuissa ne "ylikellot" aktivoituu vain turbo boostilla vai olenko väärässä? olen saanu tuon nyt ilman ongelmia 4.0GHz eikä siittä varmaankaan ylös mennä. Tartteeko voltteihin koskea? i5 2300 meni 2.8 @3.73GHz
ei se all core vaan per core siit oon nakannu kaikkiin sen et on se 4GHz + sit säätäny baseclockkii speedsteppi,spread spectrum oon ottanu heti pois käytöstä enkä niitä otakkaan käyttöön btw mitä tarkotit tuolla yks ydin vai kaikki ylikellotettu? EDIT: mitä eroa biosista tuolla all core ja per core valinnalla on koska kummatki ajaa periaatteessa samaa asiaa
Eli onko väliä laitanko percoreen kaikki samoihin vai all coreen sen saman minkä kaikkiin percoreihin. ja btw entäs volttien kans?
sulla on autolla voltit mikkä yleensä on liikaa ja on huonoksi prossulle. Itellä on kaikissa sama kerroin ja 24/7 kellot samat.
no miten säädän voltteja offsetia vai? ja kun laitan nuo per core kaikki samoiksi onko silloin kokoajan kellot samat? tai miten saan ne silleen. jäähynä on Zalman cnps 11x performa hiotulla kannalla
Offsetillä tai manuaalisesti. Koikeile eka ofsettiä. Laitat voltteja, rasita prime 95, jos kaatuu lisää +ofsettiä. Sama uusiks kunnes löytyy kohta milloin ei kaadu. Laita se coreille sama lukema vaan pitäis olla iha ok. Sit katot ettei lämmöt karkaa yli 80c rasitustesteissä.
Kokeilin ja lukittui tohon 4.23GHz mihin pääsin tältä erää enkä varmaan kellottelekaan enempää. Eli ei vissin ole tuolla ja normi vaikka 4.5GHz 3570K:lla tehoeroja? että tuolla prossulla menee yhtä pitkälle kun K prossullakin?
Tarkotin nyt esimerkiksi pelaamisessa. tuskin vaikka Bf4 ja sit tuo minu 3570 4.23GHz ja sit joku 3570K ja 4.5GHz tai vähä korkeempi niin on näkyvää eroa. ja vaikka mulla oliskin toi K prossu niin ei se menis pitemmälle kun emona on kummiski PRO 3. kellottuuko muuten samalla lailla tuo 3570 ja 3570K. tiedän kyllä että kaikki on yksilöitä
Bf3 jne.. Ihan sama onko sulla se 3.8 vaiko 4.5ghz 60fbs saa molemmilla ja jos tuosta laskee niin vika on näytönohjaimessa (lue:liian hidas) i5-i7 eivät ole pullonkaulana vakionakaan. Eli ei, tuskin mitään eroa huomaat pelaamisessa.. Lämmöt ja w kulutus nousee.