Elikkä siis tarkoituksena olisi hankkia uutta jäähdytystä kyseiselle prosessorille koska tämän hetkinen pitää mielestäni kovaa meteliä eikä oikein anna mahdollisuutta kellottamiselle. Itse olen katsellut tätä ja tätä. Mutta ajattelin vielä kysyä mielipidettä minua viisaammilta =) Kokoonpanon tärkeimmät osat: Prosessori: i7-960 3.2 ghz Emolevy: Asus P6T SE Poweri: Chieftec 500-600w (tarkkaan en muista enkä jaksa tarkistaa) Kotelo: Thermaltake V3 Black edition Näytönohjain: Palit NVIDIA GeForce GTX 670 JetStream 2 GB (en uskoisi että paljoa vaikuttaa??) Ja kyllä kokeilin hakua en saanut vastausta ja kokeilin googlettaa en löytänyt vastausta =) Pahoittelen kielioppi virheitä ja kiitokset kaikille jotka vastaavat ^^
Tossa olis kilon mötikkä halvemmalla http://www.jimms.fi/tuote/SCNJ-3100 En pistäis rahaa hirveesti noin vanhan prossun kellotukseen.
itsellä on ninja3, ja on kyllä tehokas, varsinkin kun tuulettimen vaihtaa parempaan. ja 960 on ihan tehokas prossu, ei ehkä xtreme renderöintiin mutta pelaamiseen yms täysin passeli
Kaikki noista ehdotetuista on ihan passeleita. ...siitä saa kellottamalla nopeemman kun uusimman sukupolven prossut on vakiona, eli 60-80e panostus on huomattavasti järkevämpi vaihtoehto kun vaihtaa emo+prossu tässä vaiheessa minimaalisella hyödyllä. Lisäksi tuo cooleri menee vielä todennäköisesti seuraavankin prossun päälle. Toki coolerin saa halvemmallakin ja varmaan menee vielä samoille kelloillekkin, mutta sitten on melu ym. seikat + sillä pärjää varmaan seuraavat 5 vuotta, joten panostus pitäisi olla perusteltu.
Jooh jonnekin 4GHz kellotettu 1366 i7 on edelleen kova peli niin peleissä kuin ihan näissä editointi yms hommissakin, kyllä siihen jäähyn on lupa panostaa kerta tehonlisäys on sitä luokkaa mitä se on.