Siis mulla on töissä IBM merkkinen kone, moni varmasti tietääkin sen..(?) Koneesta puuttuu jotain tiedostoja, jolla saisi koneen käyntiin, joten tietääkö joku mistä voin saada (jos voi saada) CD millä voisi formatoida koko koneen??
Windows XP tai 2000 asennuslevyillä voi myös formatoida ja osioida levyjä (recovery consolen kautta voi myös palauttaa puuttuvia tiedostoja).
Siis sillä ei edes pääse windowsiin asti vaan se sanoo että puuttuu jotain (.sys) päätteitä tiedostoja. Olen koittanut jollain windows Xp cd:llä mutta ne onkin Fuijitsulle vaikka itse kone on IBM-merkkinen. Olisko kenelläkään vinkkiä mitä tehdä? vai voiko enään tehdä mitään.. :/
Onko nyt mitään tietoa mikä windowssi siinä on? Käytä normaalia winukan cd:tä, ei noita mitkä tulee koneitten mukana. Jos tiedät mitkä kaikki tiedostot puuttuu, niin voit googlettaa paikan missä niiden pitäisi olla ja käynnistää linukan live cd:llä ja toivoa että windowssi näkyy siellä. sit vaan manuaalisesti tiedostot netistä ja oikeille paikoilleen.
Siis se on windows 98 en tiedä mikä on ollut alkuperäinen (Työpaikan tietokone) ties mitä entinen omistaja onkaan tehnyt sillä, mut siis oon koittanu mitä CD:tä niin se ei lue sitä tai ei sano mitään tulee vaan 4 valintaa "Normaali, ****.txt, vikasietotila, ja joku) kone näyttää niin vanhalta, että musta tuntuu että se windowsin pystyisi korjaa korpulla, kun ei ole ollu kokemuksia tuommoisien koneitten kanssa, niin on vähän vaikeaa.. :/ jos joku vois TARKKAAN selittää ihan tämmmöiselle aloittelialle...