Laitteita on pinossa seuraavasti: Primary master: Kovalevy Primary slave: Polttava-cd Secondary master: Kovalevy Secondary slave: Cd-asema Device managerin IDE-ATA/ATAPI Controllers kohdassa Primary IDE channel lukee seuraavaa: Device 0 Transfer mode: DMA if... Current Transfer mode: Ultra/DMA Device 1 Transfer mode: DMA if... Current Transfer mode: PIO Eli lähinnä kiinnostaa tuo viimeinen rivi, että onnistuuko sen vaihtaminen tuohon Ultra/DMAhan? Ilmeisesti se aiheuttaa vaivan josta valittelin aikaisemmassa viestiketjussa, Resurssitko loppuu, eli musiikin toisto hyytyy cditä poltellessa. Yksi ratkaisu voisi olla laittaa kovot ovaan ide-kaapeliin ja asemat toiseen, mutta sitten kovojen välinen siirto hidastuisi(?) ja cd:n kopioiminen suoraan ei välttämättä onnistuisi (?) Ja kyllä minä säästän rahaa isompaan kovalevyyn että tulevaisuudessa kaikki mahtuu sille ja tämä ongelma poistuu, mutta nyt köyhän pitäisi pärjätä sillä mitä on... Joten apua kaivataan ja siitä ollaan kiitollisia.
Kannattaisi laittaa ne kovot samaan ide- väylään ja cd asemat omaan, ja kokeile myös pelkällä polttvalla secondary master, sekä tietysti noiden jumppereiden asennot. Jospa se siitä. Olen kokeillut kaikenlaisia yhdistelmiä ja omalla yhdistelmälläni parhaat asetukset löyty siis kovot omaan ja polttava secondary master ja dvd secondary slave. Eikä se kovojen nopeus muutu, ei ainakaan minulla, taisi olla päinvastoin. Ajatellaan siten että dma 2 käyttävät ovat samassa kaapelissa ja dma 5 samassa.
Kannattaa tosiaan laittaa kovot samaan väylään. Samoissa väylissä olevat CD ja DVD hidastavat molempia kovoja paljon enemmän kuin se, että ne ovat samassa väylässä. Ja niin kuin veijob mainitsi niin polttava masteriksi -- kyllä se siitä.
Jesh! Nyt pelittää hyvin... Ainoa joka toimii nyt PIO:na on tuo secondary slave eli cd-asema, mutta sitä ei varmaan saa kikkailtua?