Hei kaikille! Olen nainen, eikä mikään hyvä näissä asioissa. Tai, ei olenkaan hyvä. Mutta haluaisin niin kovasti oppia jotain juttuja ( en edes osaa selitä mitä kaikkea mutta yritän). Vaikka kuinka luisin oppaita, neuvoja ja muuta mitä täältä löytyy, siitä ei kuitenkaan tule mitään. Joten, minä pyydän olisiko joku niin kiltti, ja selittäisi minulle yksinkertaisesti ja helposti, kuinka ja mitä kaikkea tarvitsen, että saisin joku elokuva ja sen tekstitys levylle?! Ihan sillain alusta loppuun. Ja sanotaan näin, että minulla on elokuva ja tekstitys, sillä ainoastaan niitä osaan hakea koneelle. Tässä on myös minun e- mail, jos niin paremmin käy. *edit by pkaksp* Kiitoksia oikein paljon!
Missä muodossa ne elokuvat on (dvd-kiekko vai koneelle imuroitu .avi tiedosto), entä teksti (imuroitu subi vai kiekolla valmiiksi oleva tekstitys)? Millaisen levyn haluat lopputulolokseksi (millä hyvänsä dvd-soittimella pyörivän dvd-levyn vai Divx- levyn? Ilman tämmöisiä lähtökohtatietoja on paha edetä.
Ihana kun autat mua! Toivottavasti jaksat niin kauan, että mä tajuan. Okei näin, elokuva on imuroitu koneelle ja kai se on .avi tiedosto. Siis en tiedä kuinka voin tietää mikä tiedosto se on. Teksti on subi. Varmaan haluaisin Divx- levy kun semmonen on soittin ja mulla on ladattu Divx koneella mutta en taida osata laittaa tekstitys siihen. Vai olisiko parempi mulle tammoselle se toinen levy? Ps. Mun suomen kielessä voi olla virheitä, sori..
Se tiedostonimi selviää kun klikkaat ko. tiedoston päältä hiiren oikealla näpykällä ja katsot "ominaisuudet". Yläosasta näkyy onko avi (tai kenties .vob). Tarkista samalla tavoin subitiedoston pääte (.sub, srt, txt tms.) Haluatko siis katsoa elokuvia paitsi koneelta myös polttaa ne dvd-kiekolle tavallisella (divx-ää tukevalla) dvd-soittimella katsottavaksi?
Vaikka nyt vähän warelle haiskahtaakin, niin lataa tämä: http://www.download.fi/video_ohjelmat/muut_dvd_ohjelmat/vso_divxtodvd.cfm Ja lue tästä ohjeet: http://www.afterdawn.com/guides/archive/vso_convertxtodvd_guide.cfm Tuosta on suomenkielinenkin ohje, mutta en ihme kyllä löytänyt sitä. Ohjelmaa itsessään on kuitenkin naurettavan helppo käyttää, joten uskoisin että pärjäät. Ohjelma tukee ainoastaan .srt -päätteisiä tekstitystiedostoja, joten jos tekstityksesi on muodossa .sub, niin lataa tämä: http://www.urusoft.net/download.php?lang=1&id=sw Ja muunna sillä. (Avaa tekstitys, Save as... ja tallennusmuodoksi valitset SubRip.)
Eihän tässä tapauksessa tarvitse leffaa dvd:ksi tehdä? Löytyy dvd-soitin divx-tuella? Joten eikä se riitä että nimeää ne saman nimisiksi ja polttaa esim. nerolla? Tyyliin leffa.avi ja leffa.sub ?? En ole mikään divx-ekspertti mutta jotenkin noin olen ihmisten nähnyt sen tekevän?
pkaksplle: Sori kun en lukenut sääntöjä. Ei toistu enää. Norantille: Joo, haluaisin elokuva sekä katsoa tietokoneelta myös polttaa kiekkolle ja katsoa dvd soittimella joka tukee divx. Tarviinko mä nyt sitten sitä kaikkea mitä Taukkizz kirjoitti vai jotain muuta?
Taukikkizzin neuvot pätee täysin jos sinulla ei ole divx-dvdsoitinta. Kun kerran on niin luota microbiin. Eli mitään lisäohjelmia ei tarvita, muuta vain filmin ja tekstin nimi ihan identtisiksi lopputunnusta lukuunottamatta (filmissä se .avi , tekstissä tavallisimmin .srt tai .sub). Laita molemmat tietokoneella samaan kansioon niin voit katsoa sellaisenaan koneella vaikka VLC:llä tai Madia player classicilla (vaihtoehtoja paljon). Kun sitten poltat nuo oikein nimetyt tiedostot levylle niin divx-dvdsoittimesikin näyttää ne teksteinen. Testaa rw-levyllä niin ei mene kiekko pilalle jos jotain häikkää kuitenkin.
Huh kun sä saat sen kuulostamaan helpolta mutta kun mä olen ihan "mitä". Selitäthän mulle vähän.. 1) ..luota microbiin Mitähän se on? 2) Onko tärkeä kumpi on .srt vai sub? Tarviiko mun niitä muuttaa ja jos tarvii, millä ohjelmalla sen teen? 3) Millä mä poltan elokuva jos siihen asti ikinä pääset? 4) Onko helppoja ohjelmia tähän kaikkeen ja suomen kielellä? Kiitti taas kerran..
1) nimimerkki microbi tossa ylempänä 2)ei 3) Kun on kerran divxsoitin niin polta vain ne molemmat tiedostot tyhjälle (rw) levylle sillä poltto-ohjelmalla mikä koneellasi sattuu olemaan. Eli ihan kuten mitkä tiedostot hyvänsä (datatiedostona). Katso vaan että filmi- ja subitiedoston nimi tiedostopäätettä (sitä älä muuta) lukuun ottamatta on ihan sama. Nimeä ne vaikka filmi.avi ja teksti.srt Mitään uusia ohjelmia tähän hommaan ei tarvita.
Eihän se sit enää toimi, jos näin nimeät ;-) Eli oikeammin filmi.avi ja filmi.srt. @nyks: Osaat kai polttaa DVD- tai CD-levyjä?
Noranttille: Voisitko ehdottaa joku helppo ja yksinkertainen poltto ohjelma josta olisi suom. kielellä opas? Silloin en kyselisi liikaa tyhmiä näillä sivuilla. Miittille: Osaanhan mä polttaa cd- levyjä mutta en dvd kun ei ole ohjelmaa. Tai en ennen kokeillut. Nyt kun olen ihan kokematon, pitäisikö mun jotain tietää ennen kuin rupean siihen? Ei menisi kamalasti hermoja..
Millä ohjelmalla poltat CD-levyjä? Hyvin usein nämä ohjelmat osaavat jo valmiiksi polttaa myös DVD-levyjä.
RecordNow ja käytin WMP mutta siihen tuli jotain eikä mulla enää ole sitä WMP. En sitä saakaan enää tähän koneeseen. Muuten kyllä siinä lukee jotain että se olisi CD/DVD-tallennin. Luuletko että silläkin se onnistuisi? Jos mulla on tämä ohjelma koneessa niin varmaan muillakin on mutta silti he polttaa eri ohjelmilla. Vai kuinka? Joku sanoi että teen sen Decrypterilla tai Shrinkilla. Tuleeko siitä mitään mun kohdalla? Meinaan kaikki jotka lukee mun viestia, tajuaa miten asiat on..
Decrypterillä tai Shrinkillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa... Eli RecordNow pitäs kelvata hyvin. Valitset sieltä poltettavaksi Data-DVD tai CD, ihan miten vaan ja laitat sinne levylle leffa.avi ja leffa.sub vai onko sen nyt leffa.srt, sinähän sen tiedät. Sitten vain poltat ne sinne levylle. Kuten aikaisemminkin jo mainittu, kannattaa käyttää RW-levyjä ettei mene turhaan jos epäonnistuu.