ihan pilvessä

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Make_72, Oct 12, 2011.

1. Make_72

Make_72 Regular member

Trophy Points:
    48
    semmosta olen kelaillu jo reilu vuosi sitten et koskakohan mennään siihen että myös käyttöjärjestelmä olisi pilvessä.itse koneella ei tarvitsisi olla kuin kevyt käyttis mikä yhdistäis automaattisesti palvelimelle missä olisi sit itse käyttöjärjestelmä.et noi palvelun tarjoajat esim. saunalahti,sonera ym.myisivät kovalevy tilan palvelimelta ja samalla voisi valita minkä käyttöjärjestelmän haluaa ja mitä softia siihen lisäksi halutaan.itse en tommosta kyllä lähtis ostamaan :D ,aikasemmin tommonen ajatus ei ollut oikeen edes mahdollista mm. hitaiden yhteyksien takia,mut jos jo vuonna 2015 lähes koko suomessa on kuitu käytössä ja mokkulat nopenee entisestään kovaa vauhtia.etuina olis varmaankin se että koneen ei tarvitse olla tehokas ja sitä kautta läppäreiden ja "täppäreiden" akunkestot saisi venytettyä aika pitkiksi,sekä atk-tuki olisi palveluiden tarjoajille helppoa,voisi unohtaa rautapuolen ongelmat lähes kokonaan.sekä käyttöjärjestelmä ei olisi kone kohtainen,vaan pääsisit sinne millä koneella vaan,omilla tunnuksilla.luonnillisesti käyttöjärjestelmän muokkaaminen joiltain osien pitäisi estää tai voisihan niitä olla erinlaisia paketteja.

Last edited: Oct 12, 2011
  2. Betrayed

Betrayed Moderator Staff Member

Trophy Points:
    68
    Itse tulen ajamaan omat softani aina paikallisesti. En luottaisi kaikkea tietoani ISP:lle, vaikka olisi miten kryptattuja. Tunnukset/salasanat vuotavat kuitenkin jonkun SQL-injektion kautta koko maailmalle ja siitä taas riemu repeää. Mainitsit myös erittäin nopean laajakaistan tarpeen - totta tämäkin. Nykyisellään niillä hädintuskin riittää kaista jota ne ovat ylimyyneet, kyseessä tosin "paikallinen" liikenne, mutta silti letkua tarvitsisi mielellään 1 Gbps molempiin suuntiin bootti/vasteaikojen kitkemiseksi. Tokihan tässä olisi potentiaalia naapurin mummolle, pääsisi ainakin sukulaispoika vähemmällä IT-tukemisella. :)

Share This Page