Ihme härpäke Spyware.SpyarsenalLog

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by Turdpile, Jul 2, 2010.

1. Turdpile

Turdpile Member

Trophy Points:
    11
    Spyware.SpyarsenalLog kohteessa C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\tmp.edb ei häviä vaikka poistin kaikki "paskaohjelmat",eli internetistä ladadut ja ajelin arovaxin joka tunnistaa tuon ja hitman pro:n joka ei sitä edes löydä.Koneellani ei ole waretettuja ohjelmia ja yleensä jos jotain pikkunäppärää netistä lataan niin käytän mbnetiä ym. luotettuja palveluita.Mistä tämä on tullut onko vaarallinen ja minkätakia se ei lähde pois?!,ei kai se voi ostopelien mukana koska ne ovat ainoat ohjelmat jotka ovat jäljellä.Poistin jopa näyttiksen ajurit ym.että varmasti ei ole yhtään ladattua ohjelmaa koneella.

Aijoo arovax on ja se hitman pro mutta tuota joo.

Last edited: Jul 2, 2010
  2. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Tässä googlattua tietoa. Spyware Doctor osaa poistaa tuon, mutta on maksullinen. Muuten poistaminen edellyttää rekisterin muokkausta. Se taas vaatii tarkkuutta ja ennen kuin siihen ryhtyy, on luotava järjestelmän palautuspiste, kuten seuraavissa ohjeisssakin neuvotaan. Rekisterin muokkauksessa tehty virhe voi johtaa kohtalokkaisiin seurauksiinm joten täytyy tietää, mitä on tekemässä ja ymmärtää ohjeet, jotka löytyy ainakin tuolta: http://www.securemost.com/articles/rm_spyarsenallog.htm

Kuten mainitsin, tämä on googlattua tietoa. Harkitse itse aiotko käyttää sitä.

P.S. Kun tuollainen vakoiluohjelma on jo asentunut koneellesi, ei sitä voi poistaa poistamalla netistä ladattuja sovelluksia, vaikka tietäisikin, minkä mukana se tuli. Se toimii jo itsenäisesti.

3. Turdpile

Turdpile Member

Trophy Points:
    11
    Katsoin noita ohjeita ja etsin kaikki mitä se sanoo manuaalisesti poistettavaksi,mutta mitään ei löydy edes rekisteristä.siis Arovax löysi tuon tiedoston ainoastaan,kai sen pitäisi löytää muutakin? jos siellä joku haittaohjelma olisi.Siis ainoastaan tuo tiedosto kummittelee.

Last edited: Jul 4, 2010
  4. Mattews

Mattews Member

Trophy Points:
    18
    Kokeileppa Revo Uninstaller ohjelmaa noiden ohjelmien poistoon. Olen sitä käyttänyt jo pari vuotta ja se ei jätä rekisteriinkään mitään tietoja, että sillä saa poistettua mielestäni perusteellisesti kaikki roskat. Käytä Revossa valvottua tilaa, niin siinä ei poista ainakaan mitään tarpeellista. Suosittelen. Katso kun poistat ohjelmaa, että työkalupalkista (alhaalla sininen palkki, kellon vieressä usein pieni kuvake käynnissä olevasta ohjelmasta)on myös ohjelma suljettu jos se siellä on. Mielestäni paras ilmainen ohjelma ko. toimintaan.

5. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Taitaapi ollakin väärä tunnistus tuolta Arovaxilta. Tuo C:\WINDOWS\system32\CatRoot2 on Windows Updaten käyttämä kansio ja tmp.edb sen tilapäinen työtila.

6. Mattews

Mattews Member

Trophy Points:
    18
    Jos haluat poistaa pöpöjä koneeltasi olen käyttänyt Malwarebytes AntiMalware ohjelmaa ja sen olen myös todennut hyväksi. Olen käyttänyt sitä muutaman vuoden ja ohjelma on todella löytänyt haitakkeita, vaikka ne ei ole aina näkyvästi koneen toimintaa haitanneet. Muutaman kerran on käynyt, että koneen toiminta on hidastunut ja silloinkin olen ajanut ko. ohjelman läpi ja kyllä sen huomaa, että ei se ihan ole turha ohjelma. Senkin saa ilmaiseksi netistä.

7. Bluejack

Bluejack Regular member

Trophy Points:
    26
  8. Osku58

Osku58 Regular member

Trophy Points:
    28
    Tuolta ilmaisversio: http://pack.google.com/intl/fi/pack_installer.html

Last edited: Jul 5, 2010

Share This Page