Niin olisiko olemassa nokian 5500:aan ohjelmaa joka toimisi niin kuin msn messinger ja olisi ilmainen ?
Mitä tarkoitat ilmaisella? että "netissä" olo olisi ilmaista vai että softa olis ilmainen? koska mun mielestä messengerin saa kyllä ilmaiseksi
Esimerkiksi HIER on ilmainen mesesofta joka sopii puhelimeesi (itse käytän ko. sovellusta 5500 kännyssä), itse sovellushan ei siis maksa mitään, mutta sen käyttäminen maksaa ja taksahan menee liittymäsi datasiirtomaksun mukaan eli mitä enempi käytät sen enempi maksaa. Se että kuinka paljon se sitten vie dataa ei minulle ole ihan täysin tiedossa koska käytän sovellusta vain muutaman kerran viikossa, mutta en kuitenkaan ole kuukaudessa saanut yli megatavun käyttöä eli todella vähän se dataa siirtää.
Pakko kysyy et jos sattuu olee kännykässä semmonen onkohan se laajakaista et on niinku kiintee kuukausi maksu nii onks sen mesen käyttö sit ilmasta ettei tuu mistää muusta maksui ku datasiirrosta?
Kännykässä laajakaista? Hmm..mutta kuitenkin esim. tuota em. mainittua HIERiä käytettäessä ei tarvitse maksaa mitään muuta kuin GPRS siirtomaksu sen mukaan kuinka paljon "mesettelet". Toki on olemassa muita sovelluksia joista vingutaan käyttömaksuja tai sitten ne saat itsellesi kertamaksulla. Ainakin sonera on viime päivinä mainostanut televisiossa jotakin kuukausimaksullista messengeriä, mutta se ei tainnut olla saatavilla kovin moneen kännymalliin vielä ja hintaa taisi olla 6e/kk. Mutta jos sulla on ilmainen messenger-sovellus niin muita maksuja sen käytöstä ei tule kuin datasiirrosta, oli puhelimessa laajakaistat tai ei.
Kiinnostais kanssa tietää tämä, luulisin että kuuluu kiinteään kk-maksuun mutta varmistus olis aina kiva saada
Nii eiks se kiintee kuukausi maksu just tarkota ettei data siirrot maksa mitää vaikka lataisit koko netin tyhjäks? eli periaattees mesettäminen olis ilmasta?
Jos on kiinteällä kuukausimaksulla oleva datasopimus, niin 'mesen' käyttö kuuluu kuukausimaksuun, eli siitä ei tarvitse maksaa erikseen. Ilmainen msn live messenger kännykkään löytyy myös selaimen kautta osoitteesta http://mobile.live.com (linkki toimii vain puhelimen selaimella) Tämä on siis selain-messenger jota ei tarvitsee erikseen asentaa, mutta toimii samalla tavalla kuin normaali msn messengeri. Yahoo:lta löytyy vastaava palvelu Yahoo messengerin käyttäjille osoitteesta http://us.m.yahoo.com Eli siis kannattaa unohtaa nämä esim soneran markkinoiman 'messenger puhelimeen vain 5 euron kuukausimaksulla' sopimukset, miksi maksaa palvelusta jonka saa myös ilmaiseksi.
En ole ennen kuullutkaan tälläisestä "mobiililaajakaistasta". Mistähän sais tämmösen kiinteä kk-maksuisen netin ja onkohan kk-maksu kovinkin korkea ?
Miten olisi vähän omatoimisuuttä tähän hommaan ja menisitte vaikkapa yllätys yllätys oman operaattorin sivuille katselemaan datapakettien hinnoittelua. Ja esim. saunalahdelta saa halpoja kiinteähintaisia datapaketteja.
Pitkän etsimisen jälkeen onnistuin löytämään hinnaston. Mikä noista olisi järkevin datasiirtopaketti netissä surffailemiseen sekä pieneen mesettämiseen? (Paikkakunnallani ei ole vielä 3G-verkkoa)
Ja onko syytä olla N-sarjalaisessa virusohjelmaa? Esim. Soneralla on F-Secure Mobile Anti-Virus 2e/kk.
Noh, itsellä on käytössä Saunalahden kytkyliittymä ViestiX 3G K800i:llä, jonka tosin olen vaihtanut N73:een, ja maksaa 29 e kuukaudessa. Jos et tarvii puhelinta niin sen saa halvimmillaan jollain 16 e/kk, olisikohan ollut Nokia 6151:llä. Rajaton datasiirto, eli messengerin (minun tapauksessa nimenomaisen Hierin) käyttö ei siis maksa mitään. Se on kyllä loistavaa. Lisäksi 1000 kpl mms- ja 100 kpl sms-viestejä + puhelin. Ei kait siinä. Suosittelen, vaikka kytkyliittymä onkin.