Olen tosi noviisi näiden koneiden kanssa ja ymmärsin vasta tänään, että kun kone kysyy, mihin win 2000 asennetaan, voi aikaisemmat osiot poistaa huoletta. Aiemmin yritin asentaa vanhojen päälle, kun en uskaltanut luoda uusia. Asennus näyttää nyt etenevän oikein. Pitäkää, murut, peukkuja! 59 % valmiina... mitämitä?? en ole enää newbie!! T: Junior member : ~inka~ P.s. joku ilkeä sanoi, että on järjetöntä asentaa win 2000 näin mopoon koneeseen.. onko totta? Emo: Winnex1 128Mt Nopeus 433Mhz Toteutus 128DIMM Kiintolevy Seagate Medalist 8,4GT
Hyvä että hommat alkaa jo luonnistua Kyllä sen kakstonnisen, pitäisi vielä tuon tasoisessa koneessa pyöriä. Tosin siinä minimin rajamailla se on.
Windows ei niinkään halua prossu tehoa, vaan paljon muistis, kyllä se tossakin koneessa pyörii ja muistin tuplaus auttais windowsia toimimaan paremmin
olen ajatellutkin ostaa lisää muistia, mutta en osaa... löytyköhän keltaisesta pörssistä ja mistä tiedän, mikä sopii? inka
ensin tarkista mahtuuks emolevyyn lisää ja sitten pitäis kattoo mitä muistia siellä jo on. Yks keino on ottaa muisti irti ja mennä kauppaan ja antaa muisti myyjälle ja sanoa tommosta lisää.
Paras mahdollinen käyttis tuohon systeemiin itellä oli aikoinaan samantapainen kombinaatio ja 98 w2k:n jälkeen kone pelasi paljon paremmin ja loppu kaatuilu ja siniset taustat ja nimenomaan muistinkäyttö tehostui, se joka muuta väittää puhuu p..aa,98 pitäisi lailla kieltää ja xp on kova kuluttaa muistia ja tehoja, toi on oikein hyvä valinta sinulta INKA
nyt tarvitsen apua minun pitää muuttaa biosista seuraavaa,mutta en tiedä englanninkielisiä nimiä plug and play pois käytöstä usb pois käytöstä virransäästö pois infrapuna pois sarjaportit pois AUTTAKAA! minun pitäisi myös poistaa äänikortti mutta en osaa...
minkä ihmeen takia ???? joo biossissa lukee yleensä enabled mainitun usb tai plug and playn jälkeen muuta ne disableksi ja infrapunahan on infrared ja muut taitaa löytyäkin omalla nimellä paitsi toi power eli virtajuttu ja sarja eli serial onkos toi äänikortti integroitu jos on niin sen poisto saattaa löytyä emon manuaalista veikkaisin jumppereiden vaihtoa jos sulla on kortti niin poista ensiajurit ja softa esim regcleanerillä ja ruuvaa kotelo auki ja ota kortti pois pci väylästä
P.s. jos emolevyllä ei ole enempää muisti kampa paikkoja ,niin ainahan sen voi vaihtaa isompaan.esim. nyt 128 niin tilalle 256 http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=043090004660 tai jopa 512 http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=043090004913 ( ja jostain muusta kaupassa saattaa olla edullisempaakin,mut noin esimerkkinä edit: typoja linkeissä...
Olisi hyvä jos löytäisin imuroitavan bios- päivityksen, sanoo microsoft... Winnex 1 intel celeron 128mt 433mhz voisin löytää itsekin,mutta luotan asiantuntijoihin.. mielistelee -inka-
http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/support/d_wx1.htm Käy tuolt imuroimassa uusin bios. mut minkä takia pitää biossi päivittää?? Ja jos vaan osaat enkkua lue ohjeet tarkkaan et mite biossi päivitettään. jos sen menee ryssiin nii ollaan vähä kuses. Toki senki voi viel korjata mut aika hankalaks menee neuvoa varsinki näi foorumin välityksel...
Miksi se bios pitäisi päivittää ? ei välttämättä ole kaikkein helpoin homma,mutta jos homma on käsissä,niin sieltä emolevyn valmistajan sivuilta löytyy kyllä ohjeet ja softat biosin "flassäyksyyn" (suuri vaara,et jos menee perssilleen,niin ei hyvä) ja tossahan se oli jo sanottu oon vaan niin hidas kirjottamaan.