Intel® PRO/Wireless 2200BG (Wlan kortti) ei yhdistä verkkoihin

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Deastiner, Nov 15, 2007.

1. Deastiner

Deastiner Member

Trophy Points:
    16
    Okei, minulla on nyt ongelma. Elikkäs, läppäri on amilo m7440g, jossa on Intel® PRO/Wireless 2200BG.

Netti toiminut ennen moitteetta, mutta nyt kun koitan yhdistää mihin tahansa verkkoon, niin se vain sanoo yhdistävänsä, mutta alhaalla langattoman verkon kuvakkeessa ei näy sitä yhdistysjuttua. Muutenkin se ei yhdistä. Yhdistää hetken ja sitten loppuu kesken ja alhaalle jää se x. Sitten on sellainen ongelma kanssa, että se näyttää pääasiassa kaksi verkkoa, mutta tässä samalla alueella on n. 8 verkkoa, jotka ovat kantaman sisällä. Myös oma verkkoni on tuossa ihan vieressä, ja se ei välillä löydä sitä. Kun se löytää sen, niin se ei pysty yhdistämään siihen. Olen koittanut tehdä kaikkea mahdollista, vaihtaa salasanoja tuohon langattomaan, rebootata sitä, resetoida asetukset ym. Ei näyttäisi siinä olevan mitään vikaa. Amilo toimii hyvin sen langattoman D-linkin DI-514 boksin kautta kaapelilla. Langattomasti ei vain yhdistä mihinkään. Tässä alkaa mennä hermot ja tuntuu, että olen kokeillut aikalailla kaikkea. Ajurit asennettu uusiksi, poistettu uusiksi ja asennettu takaisin. Windowsia laitettu uusiksi ym. Ratkaisua ei vain löydy.

Alunperin tuo wlan sekosi, kun koitin yhdistää toiseen nettiin. Tämän jälkeen se ei kyennyt enää yhdistämään mihinkään. Ei kai kortti nyt rikki sentään ole? Ihan hyvin tuntuu toimivan.

Apuja?

2. rantom

rantom Regular member

Trophy Points:
    26
    Voi hyvinkin olla että kortti on hajonnut. Kannettavissa tietokoneissa wlan-kortit heikkenevät ajan kanssa ja näin ollen ne myös hajoavat myöhemmin. Mikäli takuuta on voimassa niin kannattaisi viedä huoltoon. Jos tiedä vaikkapa jonkin julkisen kahvilan missä on wlan niin kokeile vielä siellä ottaa yhteys ja kerro onnistuuko.

Tiedän että sanoit jo että "laitteessa ei ole vikaa" mutta silti kannattaa pelata varman päälle ennen kuin törkkää koneen huoltoon. Huolloissa kuitenkin tuppaa menemään 1 kk ainakin. Pahimmassa tapauksessa tosin emolevy on kärsinyt ja vioittanut samalla wlan-korttia mutta ei voi olla varma.

Suosittelen odottamaan vielä vähän kokeneemman mielipidettä asiasta. Itse heitän yleensä arvion mitä on voinut tapahtua mutta aina en löydä ratkaisua. Toivottavasti korjaantuu kumminkin kone. :)

Ai niin joo. Oletko koettanut bootata (uudelleen käynnistää)? Windowsin yleisin ratkaisu ongelmiin on boottaus että sitä kannattaisi myös testata jos et ole testannut vielä.

Last edited: Nov 15, 2007
  3. Deastiner

Deastiner Member

Trophy Points:
    16
    Täytyy kokeilla tuota yhdistämistä muissa tiloissa.

Takuu meni umpeen pari kuukautta sitten.

Share This Page