niin miten poistaisin internet exploerin kun ei se lisää poista sovelluksessa näy??? jos joku tietää niin voiko auttaa
Eipä sitä kannata poistaa ollenkaan. Laitat vain oletusselaimeksi vaikka firefoxin ja lakkaat vain käyttämästä IE:tä.
Itsehän olen blokannut IE:n palomuurilla ettei kukaan pääse edes vahigossa sillä viruksia imuroimaan.
Olisiko tuo hyvä minunkin tehdä, tuo palomuurilla IE:n blokkaus? En sitä käytä enää, joten osaisiko joku kertoa, miten tuo käytännössä tehtäisiin? Minulla on F-Securen palomuuri.
Varmaan yksinkertaisin olisi säätää palomuurisi sääntöjä siten, että palomuuri kysyy asetuksia kun yrität aukaista explorerin. Tämän jälkeen laitat ruksin kohtaan deny ja avot ei toimi ie enää. Itse en ole f-securea ikinä kokeillutkaan mutta kymmeniä muita ja perus ajatus on tämä. Eli ei muuta kuin säätämään palomuurin ie sääntöjä.
Olen tuon blokannut sen takia koska aina ei ehdi vahtimaan että kuka käyttää ja mitenkin tätä konetta. Muutaman kerran on joku kaveri tai sukulainen saanut lyhyessä ajassa koneelle hirveän määrän törkyä ja se jos joku ottaa päähän. Eivät ole kuulemma kuulletkaan koskaan mistää firefoxista. Muistaakseni f-securella nuo säädöt oli sovellusten hallinta.
Niin meinasit V-Kos tuolla "kukaan ei pääse viruksia imuroimaan" sitä että joku ihan ihmiskäyttäjä menisi koneellesi ja käyttäisi IE:tä holtittomasti(Kävisi p-sivuilla, lataisi likaisilta sivuilta yms.) ?
Joo, no sitten. Minulla ei konetta käytä kuin minä + äitini ja ajoittain kaverini, jotka kuitenkin tietävät että Exploder on pirun keksintö ja se joutaa syvälle manalaan muutenkin... Jos ei IE:tä käytä itse, eikä koneen muut käyttäjät koske siihen(Ja firefox on siis laitettu oletusselaimeksi) niin ei tarvitse palomuurikikkoja tehdäkkään. Hyvä
Varmuuden välttämiseksi voit vielä poistaa ie pikakuvakkeen all users työpöydältä ja käynnistä valikosta. Näin olen toiminut muutamien koneiden kanssa joissa käyttäjien tietotaidot ovat kirjavia. Eli ainoastaan ie:n saa käyntiin C:\Program Files\Internet Explorer kansiosta. esim pakolliset päivitykset yms
ja tosiaan sitä Exploreria ei kannata senkään takia poistaa, että taitaapi olla ainoa selain jolla saat ladattua Windowsiin päivityksiä.
@ pkaksp & spertti eikös automaattiset päivitykset hoida sen windowsin päivityksen? niin ei ie:tä tarvii edes siihen??
Automaattinen päivitystoiminto ei hae kaikkia päivityksiä microsoftilta, muuten kyllä. (tärkeimmät tietoturvapäivitykset tulevat kyllä automaattisesti)
Mä tartten ainakin internet exploreria lähiverkon säätämiseen, ku jostain syystä ei firefox oikeen kunnolla toimi boxin kanssa. Voithan sinä poistaa pikakuvakkeet työpöydältä ja vaikka käynnistävalikostakin, niin ei "ulkopuoliset" käytä sitä sitten...