Internet hidastelee

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Jeere, Dec 8, 2012.

  1. Jeere

    Jeere Member

    Joined:
    Dec 5, 2007
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    1. Vika ei ole adsl laitteessa tai muutenkaan internet yhteydessä, koska ongelmia on vian yhdessä koneessa

    2. Vika ei ole johdossa, koska ongelmaa ei esiintynyt toisen adsl laitteen kanssa

    3. Kyseessä ei ole haittaohjelma, koska ongelma poistuu toisella adsl laitteella ja olen skannannut koneeni ja muutenkin olen fiksu, joten ei niitä niin helposti koneelle tule


    Käyttöjärjestelmänä on Windows Vista 32 premium, päivitetty.
    Emolevyn ajurit muistaakseni myös päivitetty.
    http://www.elisa.fi/viihde/assets/img/content_laajakaista.png

    Itse ongelma.

    Nopeustestistä saan nopeudeksi noin 10mbit, eli aika lailla luvattu nopeuteni. Ping suomeen vaihtelee 20-400 välillä, ping testin mukaan. Packet loss on 0-10%.

    Kun yritän mennä jonnekin sivuille, joskus ne aukeavat heti. Joskus vaan jää pitkäksi aikaa odottamaan vastausta. Tämäkin aika vaihtelee. Torrent lataa hyvällä nopeudella. Streamattavat videot tulee hirveän hitaasti ja huonolaatuisena. Juuri nyt en tahdo saada googlen kuvahakua auki.

    Olen kokeillut aikaisemmin myös toista, zyxel purkkia. Sen kanssa internet ei oikeastaan toiminut ollenkaan tällä koneella. Edes sen laitteen hallintaohjelmaa en saanut kokonaan auki tällä koneella.

    Veikkaisin, että Vistan asetukset tai vastaavat on jotenkin sekaisin. Se ainoa "toimiva" adsl laatikko oli viallinen ja katkaisi yhteyden kaikista koneista poikki 63 kertaa päivässä (asiakastuen mukaan ainakin). Silloin saatoin säätää jotain asetuksia neuvojen mukaan, jotka eivät tietenkään auttaneet, koska purkki oli viallinen.
     
  2. Jeere

    Jeere Member

    Joined:
    Dec 5, 2007
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    speedtest.net ping tuli 36, lataus 10mbit ja upload jää vain "connecting" kohtaan. Nyt tätä kirjoittaessa se lopulta lähti ja nopeus oli 0.04mbit. Mitä tästä pitäisi päätellä?
     

Share This Page