Internet katkeaa monta kertaa päivässä.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Jarge92, Nov 20, 2009.

  1. Jarge92

    Jarge92 Regular member

    Joined:
    Sep 28, 2009
    Messages:
    130
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minun internet yhteyteni katkeaa monta kertaa päivässä, mutta yhteys palautuu kuitenkin 30sec-1min päästä.
    Kaveri puhui minulle jostain osoitteesta (ip-osoite), mutta kaveri vaihtoi jonkun connect chanelin automaatista -> Channel 11 ja netti ei katkea hänellä enään.
    Minulla on 8megan yhteys ja modeemina toimii A-link rr84.
     
  2. mans1kk1

    mans1kk1 Member

    Joined:
    Aug 19, 2007
    Messages:
    61
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ongelma vaikuttaa täysin samalta kun omassa netissäni. Käytössäsi oleva adsl2+ modeemi käyttää automaattista "modulointia". Vaiha modulointi modeemin asetuksista g.dmt:hen ja pätkiminen saattaisi loppua. En ole varma termin modulointi virallisuudesta mutta näin suomenkielisissä modeemin asetuksissa luki joten saatte tyytyä siihen. Tuskin bridged modia tarvitsee pois vaihtaa. Asetus löytyy joko WAN tai ADSL-asetuksista.
     
    Last edited: Nov 20, 2009
  3. Jarge92

    Jarge92 Regular member

    Joined:
    Sep 28, 2009
    Messages:
    130
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Voitko selventää? En ymmärrä et miten tuo tehdään.
     
  4. rmCowboy

    rmCowboy Regular member

    Joined:
    Aug 11, 2007
    Messages:
    1,168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Itselläni alkoi ilmetä sama ongelma kun vaihdoin adsl2+:saan liittymän. Modeemina A-linkin rr24ap. Eli kiinnostaisi tietää että onko ongelma modeemissa, vaiko operaattorin puolelta. Vanhalla 2 megan netillä katkeamista ei ilmennyt ollenkaan samalla modeemilla, eli vika varmasti liittyy adsl2+:aan. Ehkä jonain päivänä ostan uuden adsl2+ modeemin niin pääsee sitten kokeilemaan että johtuiko modeemista.

    Olen myös yrittänyt vaihdella modulaation tyyppiä tuloksetta. Kokeilen vielä valita pelkästään ADSL_2plus modulaatioksi, ja katson että vaikuttaako katkeamiseen. Jos valitsen pelkästään g.dmt:t, niin ei modeemi saa yhteyttä ollenkaan.
     

Share This Page