Internet katkeaa tasan 2 tunnin välein??????

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by helppo, Feb 26, 2007.

  1. helppo

    helppo Member

    Joined:
    Feb 26, 2007
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli omistan laajakaistan ja siinä on ilmennyt ongelmia nyt noin viikon ajan. Netissä pystyy olemaan 2h, kunnes yhteys katkeaa. Syynä on "vajaa-tai puuttuva liitettävyys". Olen koittanut monia eri keinoja, mutta tuloksetta. Olen yrittänyt painaa korjausnappia yhteyden kohdalla, mutta IP:tä ei voi uusia ja pitäisi ottaa yhteyttä henkilöön, joka hallinnoi verkkoa. Olen myös koittanut yhteyden katketessa kirjoittaa komentokehoitteeseen "ipconfig /renew" - ilman mitään vaikutusta. Soitin myös tukipalveluun, mutta sieltä ei oikein mitään kummoista saanut irti. Käski vain laittamaan jonkun komennon komentokehoitteeseen ja boottimaan koneen - se ei auttanut. Toiseksi vaihtoehdoksi hän ehdotti koneen formatointia, joka on sellainen vaihtoehto, mitä kaitan kuin ruttoa.

    Löysin nyt myös yhden tiedon, joka todennäköisesti liittyy ratkaisevasti tähän. Kun menen Ohjauspaneeli > Verkkoyhteydet > Lähiverkkoyhteys > Tuki > Tiedot, niin siellä on luonnollisesti IP osoite, aliverkon peite ym ym. Mutta DHCP-osoitteen alla on kaksi kohtaa: Lupa myönnetty *päivämäärä ja kellonaika* ja lupa vanhenee *päivämäärä ja kellonaika*. Ja netti katkeaa melkein sekunnilleen silloin, kun tuon "lupa vanhenee" -kohdan osoittama aika on. Eli miten saisin nuo pois? Ei tuolla ennen noita lupa-aikoja ole lukenut.

    Tässä vielä screeni tilanteesta. Tummennetun kohdan kellonaikana yhteys katkeaa. http://img403.imageshack.us/my.php?image=perkelee4mq.jpg

    Tarvitsisin pikaista apua. Kiitos

    PS. samaa asiaa on vatvottu aikaisemmin, ilman tulosta. Voisko, joku nyt kertoa ratkaisun.....
     
  2. Threat

    Threat Active member

    Joined:
    Nov 10, 2004
    Messages:
    1,259
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Minkä valmistajan ADSL-modeemi käytössä?
    Mikä versio?
     
  3. Lihi

    Lihi Regular member

    Joined:
    Jan 17, 2007
    Messages:
    232
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ettei vain palomuurisi blockaa IP osoitteen uudistamis pyynnöt...
     
  4. helppo

    helppo Member

    Joined:
    Feb 26, 2007
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    modeemi on siemens speedstream 4100. Palomuuri on f-secure-->oon yrittäny asetuksista kattoa, mut toistaseksi palomuuri näyttäs siltä ku pitäskin.
     
  5. sehli

    sehli Guest

    Mulla katkee kanssa yhteys muutaman kerran päivässä!!!Välillä kun yritän avata exbloderia..herjaa että palvelinta ei löydy..poksi on speedsream6515.. mahtaako olla siinä vika vai missä???
     
  6. Threat

    Threat Active member

    Joined:
    Nov 10, 2004
    Messages:
    1,259
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Oletteko tehdasasetuksille koettaneet palauttaa niitä adsl-modeemin asetuksia tai päivittää poksin firmwarea.
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Kannattaa myös tarkistaa kun tuo yhteys katkeaa meneekö ADSL modeemista jokin valo pimeäksi tai alkaa vilkkumaan (eli että ongelma on linjassa tai modeemissa).

    ipconfig /release
    ipconfig /renew

    pitäisi toimia, jos palomuuri blokkaa tuon uusinnan (tai lähinnä sen palvelun), samoin se korjaa vaihtoehto.
     

Share This Page