Internet offline tilassa! Vain Mozilla toimii?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by D0RiEn, Apr 23, 2007.

  1. D0RiEn

    D0RiEn Regular member

    Joined:
    Jan 1, 2006
    Messages:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli, Internet Explorerin kanssa esiintyy ongelma, enkä osaa ratkaista sitä. Olen mennyt kaikki Internet asetukset läpi, mutta en ymmärrä miksi ongelma on edelleen, vaikka asetukset ovat mielestäni ihan kunnossa.

    - Minulla on käytössä laajakaista -yhteys.
    - Netti toimii ainoastaan Mozilla Firefox -selaimella.
    - Internet näyttäisi olevan offline tilassa. Soittoyritykset epäonnistuvat. Ja miksi edes pitäisi käyttää tätä "soittamista", jota tarvitsee mielestäni vai, jos omistaa modeemin? Olenko väärässä?
    - Messenger ei toimi. (Virheilmoitus). Mese on jo pitkän aikaa temppuillut. Ennen tätä Internetin "sekoamista" mese toimi hetken aikaa normaalisti, kunnes aina yhtäkkiä näytölle ilmestyi ikkuna, jossa ilmoitettiin, että "havaitsimme virheen, tuote on suljettava", jotain tuohon suuntaan. Olen miljoona kertaa yrittänyt asentaa messengerin uudelleen ja uudelleen ja mikään ei näytä auttavan. Minulla on sellainen harmaa muistikuva, että mese sippas, kun säädin/asennin jotain ohjelmaa, en kyllä yhtään osaa sanoa tarkemmin.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Lihi

    Lihi Regular member

    Joined:
    Jan 17, 2007
    Messages:
    232
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Internet Explorer selaimesta löytyy tuo offline nappula Tiedosto välilehdeltä. Ota sieltä ruksi pois. Tosin sen pitäisi lähteä pois tuota yhdistä nappia painamalla.
    Messenger käyttää jollain tavalla samoja asetuksia kuin Internet Explorer. Eli voi hyvin olla mahdollista, kun noista toisen saa toimimaan niin toinenkin toimii. Ja käsittääkseni Outlook Express käyttää myös samoja asetuksia jollain tasolla.

    Toisaalta.. miksi käyttää Internet Exploreria kun kerran Firefox toimii? Ja messengerin käyttämiseen löytyy muitakin client softia, kun vain mikkisoftan oma. En muista nimeä, mut joku sellanen softa on ainakin missä toimii mesee, icq, irc....
     
  3. D0RiEn

    D0RiEn Regular member

    Joined:
    Jan 1, 2006
    Messages:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En mä kyllä käytäkkään Internettiä, mutta jotkut muut jotka tässä koneella käyvät, niin käyttävät Internettiä. Hermostuttaa vain kun tuo puhelinverkkoyhteys ikkuna ilmestyy vaikka en olisi avannutkaan selainta. Ja jos laitan mesen, niin että se toimii, vaikka IE ei toimisikaan, niin se muuttaa asetukset "itellään" taas niin, että se ei toimi ja ilmoittaa virheestä koko ajan.

    Menin IE:n tiedosto välilehdelle ja otin ruksin pois offline kohdasta, mutta se muuttuu aina takasin ja näyttöön pompsahtaa puhelinverkkoyhteys ikkuna. Mikä on?
     
  4. Taukkizz

    Taukkizz Regular member

    Joined:
    Sep 21, 2004
    Messages:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Katsoppa onko Internet Explorerin (Eli internet-) asetuksissa Yhteydet-kohdassa mitään yhteyksiä määritettynä. Poista jos on, ja laita täppä kohtaan "älä koskaan muodosta yhteyttä puhelinverkon kautta".

    Käyttäytyykö kone muuten omituisesti? Voisit ehkä laittaa seuraavaan viestiisi myös HijackThis-login, jos koneellasi vaikka olisi jotain örkkejä, jotka tuota aiheuttavat.
     
  5. D0RiEn

    D0RiEn Regular member

    Joined:
    Jan 1, 2006
    Messages:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26

Share This Page