Joo eli en saa internettiä toimimaan olen yrittänyt vaikka mitä olen ottanut salasanani pois koneesta eli ei ole siitä kiinni, monta monta ohjetta ja videota olen lukenut ja katsonut ja tehnyt kaiken oikein lopussa kun on painanut test connection niin: Connection name: (modeemin nimi) Signal strenght: 100% SSID: (modeemin nimi) BSSID: (numeroita) Channel: 1 Security: None IP Address: (numeroita) Subnet Mask: (numeroita) Default Router: (numeroita) Primary DNS: (numeroita) Secondary DNS: (numeroita) MAC Address: (numeroita) Proxy Server: Do Not Use Internet Browser: Do Not Start Internet Connection: FAILED!!!!! Miksi on tuo failed? Olen resetoinutkin modeemini ja asentanut uudelleen. Miten voisin saada internetin toimimaan? Pitäisiköhän soittaa jonnekkin tuki palveluun jos vaikka pöspini on rikki? Jos yritän mennä web browseriin niin tulee "Communication whit the server failed. A DNS error has occurred. (80410410) P.S. WLAN nappi on muistettu liuttaa ON asentoon.
Resetoi boxisi äläkä sen jälkeen koske sen asutuksiin kummemmin muutakun pistät wlanin päälle jos se ei oletuksena ole. Nyt teet pöspiisi uuden nettiyhteyden ja annat kaiken olla oletuksena eli painelet vaan oikealle päin. Tietysti joudut yhteyden nimen kirjottaan. Mitäs se nyt sanoo?
No niin minä juuri resetoin boksini en koskenut asetuksiin menin pee äs peessäni tekemään uuden yhteyden ja lopuksi kuten ennenkin luki siellä alhaalla: Internet Connection: FAILED ja sitten kun koittaa mennä nettiin niin tulee toi: Communication whit the server failed. A DNS error has occurred. (80410410) (HELVETIN HELVETTI)
Omassa adsl boxissa ainaki resetin jälkeen wlani on oletuksena pois päältä, joten käy nyt kuitenkin tarkistamassa, että se on päällä ja laita se ssid julkiseks (se wlanin sun ite määrittelemä nimi). Miten loit pöspilläs uuden yhteyden? Annoitko sen ite skannata langattomat verkot ja valitsit sen omasi wlanin?
No mistä mä nään sen että wlan on päällä? Entäs siis laitanko mä psp:ssä vai koneessa sen ssid julkiseks? Kuinka mä sen laitan? oon yrittäny automaattisesti ja manuaalisesti esim tällalailla Network settings > Infrastructure mode > [new connextion] > Scan > oma yhteys > SSID > WLAN Security > Easy > connection name > setting list > Press the X button to save settings > test connection > sitten tulee toi loppu lista. Aina lukee failed!
Eli näköjään et oo modeemin asetuksissa käyny ollenkaa kun et tiedä mistä näät onko wlan päällä Tietenkin ne wlan asetukset pitää ensin tehdä sinne modeemiin ennen ku se toimii vai luuletko että se modeemi telepaattisesti lukee ajatuksesi ja muokka asetuksensa sen mukaan. Ei muuta kun katot sen modeemin ohje vihkosta miten siihen modeemin asetuksiin pääsee. Itellä on speedstream merkkinen modeemi ja sen asetuksiin pääsen kun kirjotan netti selaimen osote kenttään speedstream. Sieltä sit laita wlan enable ---> security ei mitään (kandee myöhemmin kun saat toimimaan laittaa päälle) ---> ssid kirjota vaikka kaljan lutkuttaja ja varmaa siinä kohtii jossain on ruksi ruutuu ssid proadcast tai vastaava ----> ja sit vaan default asetuksilla läpi ja boottaa adsl modeemi ---> nyt pöspillä scannaa verkot ni pitäs näkyä kaljan lutkuttaja valkkaa se ja nyt pitäs toimia.
En tiiä missä on ohje vihko EDIT: Nyt pääsinkin niihin asetuksiin mut en siltikään saa pöspi nettiä toimii
Sit on ainoo syy enää se että sun modeemista ei löydy 802.11b:tä jota PSP käyttää. Onko vanhaki se modeemi? Heitäs sen tarkka malli ni selviää tuokin homma kun vähä kuukelilla kattelee.
Kyllään tuo modeemista löytyy Modeemi on TW-EA510 ADSL ja tuossa lukee että WLAN AP(802.11 b+g) Mutta kyllä tuo on suht vanha noin 4v
Edelleen sulla on sitten ne asetukset väärin. Katoin modeemin infot ja löytyy kyllä kaikki tarvittava mitä tarvii pöspillä nettiin pääsyyn. Löyty myös hyvä ohje wlanin määrittämiseen josko siitä olis apua sulle. elisan ohje
Laita sinne johonki modemiin ne jotkut wlan asetukset jotenki, sit scannaa sillä jollain pöspillä et näkyyks se joku netti siellä jossain. Jos näkyy se joku wlan siellä jossain ni yhdistä siihen jotenki sillä pöspillä. Muista sit laittaa se joku nappula päälle siitä pöspistä et se joku wlan juttu on päällä vai miten se meni...
Ketjun alottajalle: Joko on netti saatu toimimaan? Jos ei ni kerroppa nyt tarkemmin mitä laitat modeemin asetuksiin? Miten luot yhteyden pöspillä? Näkyykö se wlan siellä listassa kun scannaat?