Internet pois, päälle ongelma..

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Knaakak, Sep 6, 2011.

  1. Knaakak

    Knaakak Member

    Joined:
    Sep 6, 2011
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Noin 4 päivää sitten taloni lähelle iski salama, jonka seurauksensa internet lakkasi toimimasta. Tämä korjaantui ostamalla uuden modeemin, ZyXEL P-660HN-T1A.

    Uusi modeemi toimi hyvin ja netti rupesi taas toimimaan, mutta nyt on sellainen ongelma, että internet menee itsestään pois ja 4-30sec takasin päälle. Joskus saattaa toimia pitkäänkin ilman tätä ongelmaa ja joskus saattaa mennä viiden minuutin sisällä joku 10 kertaa pois ja päälle.

    Huomaa varmaan, että mä en oo mikään mestari näissä asioissa, joten kaikenlainen apu on tarpeen! kiitos!
     
    Last edited: Sep 6, 2011
  2. Knaakak

    Knaakak Member

    Joined:
    Sep 6, 2011
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hieman lisäystä tutkiskelun jälkeen..

    - Eli talossa on 3 tietokonetta. Yksi niistä käyttää langatonta nettiä sekä 2 käyttää kaapelia. Langaton ja toinen kaapeleista toimii moitteetta, ei mitään netti katkoksia. Minun koneessa kuintekin esiintyy nettikatkoksia..

    - Olen koittanut portista josta veljen koneeseen tulee toimiva netti kaapelin omaan koneeseen = sama vika

    - Yhdessä vaiheessa netti ei tullut takasin ollenkaan vaan sain jonkun "could not connect to primary DNS server" ilmoituksen, sain kuitenkin sen "korjattua" jonka jälkeen välillä on netti ja välillä katkeilee.

    - Modeemissa minun ethernet led sammuilee ja vilkkuu kun muut ovat päällä normaalisti.

    Ongelma näyttää siis olevan tässä mun koneessa.. mikä vois olla vikana?
     
  3. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Saanut sen verran "ukkosta", että verkkokortti (integoitu tai ei) häröilee....

    T: Vesku
     
  4. Knaakak

    Knaakak Member

    Joined:
    Sep 6, 2011
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No joo, huomasin juuri että broidin koneessa oli erillinen verkkokortti, koska emolevyn portti oli mennyt rikki joskus kauan aikaa sitten. nyt vaihoin juuri sen kortin omaan koneeseen ja toiminut ainaki 20 min putkee :O
     

Share This Page