Internet yhteyden muodostus ei onnistu, win7

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by miikkura, Feb 20, 2011.

  1. miikkura

    miikkura Member

    Joined:
    Jul 31, 2008
    Messages:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Olisi taas mysteeri ratkaistavana:

    Kaapelin kautta Internet yhetyden luonti minun koneeseeni ei jostain syystä onnistu (ittelläni pöytäkone, muilla läppäri). Niin langattomasti, kuin langallisesti yhteyden luonti onnistuu normaalisti muilla koneilla.

    Kun heitän kaapelin kiinni reitittimeen ja koneeseeni, alkaa yhetydenmuodostus automaattisesti, mutta töppää heti alkuunsa ja tulee ilmoitus, että verkkokaapeli ei ole kytkettynä (vaikka sen tosiaan juuri äsken kytkin kiinni). Vika ei ole piuhassa, kokeiltu nyt neljää kaapelia, kaikissa sama juttu. Emolevynä Asus M4A77TD, poistin verkkokortin kokonaan ja asensin uudestaan emolevyn cd:ltä - ei ollut vaikutusta mihinkään. Laite/ajuri mikälie on Realtek PCIe GBE Family Controller, tuon laitteen "Device status"-kohdassa lukee: This device is working properly. Olen kokeillut ihan perus modeemin boottausta, mutta eipä sekään auttanut. Modeemi on Zyxel P-660HW-D1. Ja käyttiksenä Windows7, sekä sen sisälle asennettuna Linux Ubuntu 10.10.

    Lisäksi olen kokeillut "network connections"-osiosta poistaa Local Area Connectionin käytöstä ja yhdistää uudelleen. BIOSistakin olen koittanut katsoa kaiken mahollisen, ja ihan ok näyttäs olevan. Nettiyhteys on toiminut tähänmennessä ihan normaalisti, nyt tommonen vika pongahti jostain...

    Voisiko firmware päivitys auttaa asiaa?

    Missä ja mikä mättää? Kiitokset jo etukäteen - Auttajat kunniaan! :)

    EDIT:Vika ei olekkaan minun koneessa, sama ongelma kaapelilla yhdistäessä kaikilla koneilla!
     
    Last edited: Feb 21, 2011
  2. miikkura

    miikkura Member

    Joined:
    Jul 31, 2008
    Messages:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Apuja kaivataan edelleen. Kaapelilla yhdistäminen ei siis tosiaan toimi. Reitittimeen ei syty portin kohdalle valoa kun siihen kaapelin lyö kiinni. Kokeilu eri kaapeleita, vika ei johdoissa. Ei yhdistä siis kaapelilla nettiin. Langaton kyllä toimii.

    Osaako kukaan auttaa?
    Vai pitääkö vaan laittaa uusi reititin tilaukseen korvaaman tuon rikkinäisen?
     
  3. Tupe77

    Tupe77 Regular member

    Joined:
    Apr 9, 2010
    Messages:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Resetoi boxi, sammuta ja anna jäähtyä tunnin.
    Mutta kyllä tuo on aika varmasti entinen laite, joten uutta tulemaan.
     

Share This Page