Itse en pystynyt ratkomaan seuraavaa ongelmaa (vaikka luonnottoman älykäs olenkin) elikkä: Internet yhteys katkeaa 1-3 tunnin välein ilman näkyvää syytä. Ainoa havaittava virheilmoitus on tehtäväpalkkiin ilmestyvä viesti, joka tyypillisesti havainnollistaa sen että internet yhteyttä ei ole, koska "liitäntä on vajaa". Mutta mitenkäs, en ole ainakaan tähän mennessä löytänyt sitä kirottua kotitonttua joka muka irroittelee kaapeleitani vähän väliä. Lukekaapa nämä: -Kaapeleiden kunto on moitteeton, RJ45 letkut uusia ovat -Tietokoneen komponentit virheettömässä kunnossa, mukaanlukien verkkokortti, jonka ajurit ovat uusinta huutoa (kuin myös koko kokoonpano) -Nettipoksi jokseenkin iäkäs, tosin toimii (ledit palaa jne.) -Hubin kunto moitteeton -Yhteys kyllä toimii sen pari tuntia ennen katkeamista -Käyttöjärjestelmänä Windows XP Pro SP3 { uusimmilla päivityksillä -Norttoni löytää joka scannilla yhden ainukaisen tracking cookien -Elisan laajakaista tarjoaa palvelun -Yhteyden poisto käytöstä->poksin uudelleenkäynnistys->yhteys käyttöön ja netti toimii taas sen pienen hetken. -Yhteys ei heti katkea vaan hidastuu hidastumistaan kunnes lopulta katkeaa. -Ote erään nettimoninpelin (Call of Duty 4) ilmoituksesta yhteyden heiketessä ennen yhteyden katkeamista kuuluu näin: "Losing key packets" Kaksi omasta mielestäni todennäköisimpää syyllistä ovat nuo cookiet ja poksin ikä, mutta enhän minä mitään tiedä. Ehdotuksia?
DSL-purkin asetukset. DSL-purkin firmwaret & tuki nykyiselle yhteysnopeudelle. Narun pituus purkista seinään. Windowsin päivitykset. Elisa. Se keksi - tuskin.
Yleensäkin jos netti ei toimi, niin kyseessä on modeemi. Monesti jos ADSL valo palaa niin silti kone ei ole saanut DHCP:ltä ip:tä käyttöönsä. Eli tuota merkkivaloa ei kannata uskoa, kannattaa ip configista katsoa onko kone saanut osoitetta jatkossa...