Internet-yhteyden valinnan vaikeus

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by D0RiEn, Oct 31, 2011.

  1. D0RiEn

    D0RiEn Regular member

    Joined:
    Jan 1, 2006
    Messages:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Hei,

    Minulla on nyt vähän tyhmä kysymys:

    Eli olen joku aika sitten muuttanut ensimmäisen kerran omilleni rivitaloasuntoon vuokralle. En tajua mitään miten taloyhtiö sun muut yhtiövastikkeet toimii tai mistä ottaisin selvää ja että onko taloyhtiössä hommattuna joku yhteinen netti vai miten se on. Ajattelin kyllä kysyä vuokran antajalta, että mikä on tilanne, mutta tänne tulin kysymään seuraavaa:

    Minulla on siis tällä hetkellä käytössä mobiililaajakaista, joka on surkea. Ajattelin hommata kiinteän laajakaistan, mutta en tiedä varmaksi sanoa miten kauan vielä asun tossa osoitteessa, että olisiko mobiililaajakaista parempi ratkaisu jos muuttaa usein. Jos ottaisin kiinteän laajakaistan, niin miten sen siirtäminen toiseen osoitteeseen tapahtuu, onko vaikea homma?

    Ja mikä tämä uusi kuituverkko sitten on? Olen huomannut, että kuidulla pääsee suuriin nopeuksiin, mutta kallista lystiä. Mistä se johtuu, että ADSL yhteyttä ei saa kaikkiin osoitteisiin, vaikka asuisi ihan kaupungin keskustassa? Oikeestaan en edes tajua miten ne toimii.

    Sitten kun on niin monta miljoonaa eri vaihtoehtoa, että menee nuppi sekaisin.

    Apua, mistä ottaisin selvää näistä asioista? Linkittäkää!
     
  2. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Et sitten hankalampaa kysymystä tehnyt :)
    Yritän vastata jos vaikka et tässä 2vko aikana ole jo päätöksiä tehnyt.

    Ensinnäkin kysy isännöitsijältä talonyhtiön nettiyhteyksistä.
    Ne kyllä yleensä listataan myynnin yhteydessä jos talonyhtiöllä on joku kiinteistöliittymä. Jos ei niin vaihtoehtosi on samat kuin muilla pulliaisilla.

    -Kaapelimodeemi vaatii kaapeliTV:n olemassa olon talonyhtiössä
    -ADSL pitäisi toimia lähes joka taajamaan
    -Mobiilinetti

    Perus käytössä kaapeli ja ADSL on samalla viivalla. Pelikäytössä ADSL:n pienemmät (puhutaan 50-100ms eroista) voivat vaikuttaa nopeissa peleissä.
     

Share This Page