Internetyhteys muuttuu paikalliseksi Vistassa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by atte68, Sep 12, 2007.

  1. atte68

    atte68 Regular member

    Joined:
    Aug 12, 2007
    Messages:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mistähän johtuu,että internetyhteys muuttuu koneen mukaan paikalliseksi oltuaan jonkin aikaa päällä.Käytössä Saunalahden 24/1/Mbit/s yhteys. Yhteys toimii kuitenkin aivan normaalisti, olen vaihtanut modeeminkin, mutta ei korjausta.Eli verkko ja jakamiskeskuksessa oleva sininen maapallo muuttuu harmaaksi,huomaa siitä kun näytöllä kellon vieressä olevien kuvaruutujen päältä pallo häviää.Korjaustoiminnolla yhteys muuttuu normaaliksi ja saattaa pysyä päällä tuntikauisia.Tässä kuva asian selventämiseksi http://www.saunalahti.fi/mattpie/internet.jpg Haitta on enemmän kosmeettinen,mutta ihmetyttää vaan.
     
    Last edited: Sep 12, 2007
  2. jurmukka

    jurmukka Guest

    No mä ajattelin tulla tänne kysymään tota samaa asiaa, ja ollu noin muutaman päivän. Eli välillä kellon luona olevien ruutujen päältä häviää se maapallo ja sit verkko ja jakamiskeskuksessa ilmestyy punan rasti, silti pystyn selailemaan nettiä. Mut operaattori on Elisa. Olisko toi nyt jotain sit yleistä verkkohäiriötä.
     
  3. atte68

    atte68 Regular member

    Joined:
    Aug 12, 2007
    Messages:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo kysyin asiaa Saunalahden tuesta sähköpostilla, mutta vastausta ei ole tullut ainakaan vielä.Kokeilin tämmöstäkin,en tiiä auttaako tähän vaivaan, kone ainakin lähti käyntiin ja maapallo on paikallaan,ainakin vielä.

    TCP/IP stack repair options for use with Windows Vista.

    Start, Programs\Accessories and right click on Command Prompt, select "Run as Administrator" to open a command prompt.

    Reset WINSOCK entries to installation defaults: netsh winsock reset catalog

    Reset IPv4 TCP/IP stack to installation defaults. netsh int ipv4 reset reset.log

    Reset IPv6 TCP/IP stack to installation defaults. netsh int ipv6 reset reset.log

    Reboot the machine.
    http://forums.techguy.org/networking/612762-solved-vista-xp-network-problems.html
     
  4. atte68

    atte68 Regular member

    Joined:
    Aug 12, 2007
    Messages:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    joo ei toimi, mutta täytyy katella
     
  5. jurmukka

    jurmukka Guest

    No tää ongelma tuntuu vain jatkuvan nyt on joka päivä tuo kosmeettinen ongelma ollut. Olisko kellään ideaa mistä tuo johtuu.
     
  6. atte68

    atte68 Regular member

    Joined:
    Aug 12, 2007
    Messages:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    joo mulla sama juttu jatkuu, nyt taas on maapallo ruutujen päällä, mutta ei ole jatkuvasti. En ole saanut ongelmaan ratkaisua, vaikka olen kysellyt asiaa sieltä sun täältä.
     

Share This Page