Internetyhteys uudelleenkäynnistyy

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Wenrice, Oct 22, 2009.

  1. Wenrice

    Wenrice Member

    Joined:
    Oct 22, 2009
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Niin siis minun internetyhteyteni dissconnectaa itsensä ja yhdistää heti takaisin. Olen etsinyt tietoa ja päätynyt siihen tulokseen että ongelman aiheuttaja on DHCP leasing time joka on aina 1 tunti. No nyt siis varsinaiseen ongelmaan; Olen vaihtanut DHCP leasing timen modeemin (TW-EA200) säätövalikosta, mutta silloin en päässyt nettiin. Katsoin asiaa tarkemmin ja huomasin että DNS server oli disabled modeemin säätöohjelmasta ja laitoin sen enabled ja käynnistin koneen ja modeemin uudelleen. Nyt pääsin nettiin mutta leasing time oli taas 1h. Vaihdoin DNS serverin disablediin modeemin säätövalikosta ja leasing time nousi haluttuun 1vrk, mutta nettiin en päässyt. Jotenka jos joku voisi auttaa minua saamaan DHCP leasing timen yhteen vuorokauteen ja, että pystyisin myös olemaan internetissä niin olisin kiitollinen. Eli modeemi on TW-EA200
    Ps: Anteeksi kaikki kirjoitusvirheet, koska ajatus ei kulje kello 2 yölää :p
     
  2. Wenrice

    Wenrice Member

    Joined:
    Oct 22, 2009
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eikö kukaan tiedä?
     
  3. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    En ole nyt aivan varma tuosta leasing-jutusta. Käsittääkseni se tarkoittaa sitä että purkki tarkistaa esim tunnin välein sen yhteyden ja jos tämä homma pätkii niin vika on joko laitteen ohjelmistossa tai palveluntarjoajalla. Joten katso onko purkkiisi uudempaa firmwarea ja/tai ota yhteyttä palveluntarjojaan. (Olisko se sonera?)....

    Tietysti kannattaa varmistua ensin että piuhat yms. on kunnossa...
     

Share This Page