olen ajatellut ostaa ulkoisen dvd polttimen kannettavani seuralaiseksi, ja olen päätynyt (jostain enkä tiedä mistä syystä) netanttilan sivulle, ja sieltä olen hankkimassa iomegan dual format asemaa, lähinnä sopivan osamaksukaupan vuoksi. onko asemasta kellään kokemuksia, tietoa levyistä joita siinä voi poltella, ja sopiiko se usb 1.1 liitäntään?
eikö siirtonopeus muka riitä?? eihän tiedon siirtoon vaadittava nopeus ole kovin kauhea poltossa: DVD -R 8x (max.11040 kByte/s), -RW 4x (max.5520 kByte/s), +R 8x (11040 kByte/s), +RW 4x (5520 KByte/s) ja tietääkseni usb 1.1 siirtää 12mt/s oikaiskaa ihmeessä jos olen väärin ymmärtänyt, enkä edes ajatellut polttavani 8X vaan 4X, koska tuo 12mt/s on aika teoreettinen.
USB 1.1 nopeus on 12 Mbps eli megabittiä/sekunti ei siis megatavua/sekunti eli se on noin 1.5 megatavua sekunnissa. Eli ei riitä.
kiitos tiedoista, eli hankintalistalle pitää laittaa myös pcmcia kortti jossa on usb2 ja fireware liitännät, onneksi sekään ei maksa kuin 50€ sitten pitäisi sen n.480mbs riittää eikö? kumpi kannattaa ostaa kitupiikki.netistä nec 2510 ulkoisena, ta lg 4082b ulkoisena? hinta eroa noillahan ei ole juurikaan, vai tuo iomega, mikähän olis paras ostos? tietääkseni lg on vähiten nirso levyjen suhteen? anteeksi jos kysymykseni tuntuvat kovin alkeellisilta, mutta olen vasta aloittelemassa.
USB 2.0 kyllä riittää mainiosti. Eipä noissa asemissa pitäisi eroja juuri olla tai ainakaan mitään mitä huomaisi peruskäytössä.