Ip kamera

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by nopanen1, Aug 31, 2008.

  1. nopanen1

    nopanen1 Member

    Joined:
    Aug 31, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mikä on kun valvontakameraksi hommattu Ip kamera Planet ica 107 ei toimi kuin tietokoneen on ollessa päällä, tai joskus toimii tunninkin koneen sammuttamisen jälkeen. Dyndns palvelu päällä ja modeemi on zyxel 660 h61. Myös koneen valmiustilassa sama ongelma, hiireen koskeminen avaa kameran ja silloin toimii ulkoverkosta.Luulisi Ip kameran toimivan itsenäisesti, ei vain kukaan keksi miten.Kaikki ehdotukset huomioidaan,
    niin vähissä omat ideat on.
     
  2. nopanen1

    nopanen1 Member

    Joined:
    Aug 31, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Myös modeemin uudelleen käynnistäminen käynnistää kameran. On kai ostettava ajastin väliin käynnistelemään modeemia.
     
  3. mi.vi

    mi.vi Regular member

    Joined:
    Dec 14, 2003
    Messages:
    131
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Terve. Itsellä ollut jonkun aikaa ica-108, kaverin piti aikoja sitten tulla laittamaan se toimintavalmiiksi, eli pitäisi sillä päästä ulkoverkkoon. Kiinteä ip siinä on, ja sillä pääsee selaimella kameran hallintaan, mutta hakusessa on pahasti mitä asetuksia sieltä pitää laittaa että voin katsella kuvaa esim. työpaikan koneelta.
    Modeemi on Roadrunner 44, jos sillä on merkitystä.

    Lopuksi olisi tarkoitus verkkokovalevylle tallentaa liikkeentunnistuksella.
     
  4. nopanen1

    nopanen1 Member

    Joined:
    Aug 31, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Olen olut Usassa, joten en ole voinut kommentoida, mutta mulla (zyxel 660 modemissa on palomuuri pois Dyndns (jonka )palvelu ruksattu aktiiviseksi. Lan asetuksissa laitettu Static DHCP kameran Mac osoite ja kameran Ip osoite omiin ruutuihin. Jotenkin näin ulkomuistista ja näkyy ulkoverkosta paitsi että menee unitilaan jostain syystä kun konetta ei käytä tuntiin.Kovalevylle ei saatu menemään edes tietokone liikkeessä. Ja kaiken lisäksi jos työpaikan koneessa ei olla järjestelmän valvojia niin kameran kuvaan tarvittava active X ei tietenkään asennu kyseiseen tietsikkaan.
     
  5. Deukka

    Deukka Regular member

    Joined:
    Jan 13, 2008
    Messages:
    132
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Lähettääkö kamera esim. ftp palvelimelle säännöllisesti jotain?
    Jospa kameran aktiivisuus perustuu palvelimen "aina päällä" oloon.

    Onko kamera natin takana?
    Asetuksissa mahdollisesti huomioitava.

    Onko kameran asetuksissa UPnP päällä?
    Tällöin laite lähettää itsestään kuvauksia ja palveluita muille verkon laitteille.
    Myös palomuurissa UPnP huomioitava.
     
    Last edited: Oct 16, 2008
  6. nopanen1

    nopanen1 Member

    Joined:
    Aug 31, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kamera ei ole natin takana eikä lähetä ftp palvelimelle, vaan olen yrittänyt lähettää sähköpostiin kuvaa tuloksetta. Laitoin UPnP:n päälle mutta ei auta. Eri sähköposteja olen kokeillut mutta ilmoittaa smtp errorista vaikka niidenkin pitäisi olla oikein.Omalle koneelle kun saisi edes jollain konstilla kuvat niin hyvä olisi.
     
  7. Deukka

    Deukka Regular member

    Joined:
    Jan 13, 2008
    Messages:
    132
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kokeiltu siis ilman palomuuria ja asetukset oikein. Kannattaa kokeilla vielä sähköpostipalvelimen
    toimivuus ping komennolla.

    Tuosta omaan koneeseen ohjaamisesta kameran Motion Detection/Send snapshot file to FTP:

    Olisiko siihen apua käyttäjien tekemistä oppaista? esim.
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/310168
     
  8. mi.vi

    mi.vi Regular member

    Joined:
    Dec 14, 2003
    Messages:
    131
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mä olen sen verran tuossa edistynyt että ulkoverkosta jo pääsen kameran sisälle, mutta kameran mukana tullut ohjelmisto, Cam viewer lite, ei tunnista kameraa ensinkään, vaikka laitan sen asetuksiin kameran ip-osoitteen ja oikean portin, niin sanoo vaan "tunnistamaton laite".
    Mulla kyllä kamera pysyy päällä koko päivän vaikka koneen sammuttaa.
     
  9. nopanen1

    nopanen1 Member

    Joined:
    Aug 31, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En mäkään ole saanut sitä ohjelmaa toimimaan. Mulla zyxel purkki katkaisee jotenkin vähän ajan päästä kameran, ehkä on sitte purkista kiinni.Toinen ongelma tässä laitteessa on varmaan se kun menet työ paikan koneella jossa et ole järjestelmän valvoja kuvaa ei näykkään.Se kun tarvii Planet corponation active x asennuksen, niin ASENNUS ei onnistukkaan KUN ET OLE JÄRJESTELMÄN VALVOJA. Näin kävi minulle myös New Yorkin Mc Dolaldsin koneella pari viikkoa sitten.
     
  10. nopanen1

    nopanen1 Member

    Joined:
    Aug 31, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ensimmäinen kamera meni mykäksi viidessä päivässä ja sain uuden ja nyt tänään meni tämäkin kamera mykäksi kahdessa kuukaudessa. Meinaan paluttaa ja uutta samanlaista en enää ota.jos en saa vaihdettua toiseen tavaraan jätän sinne. Valitettavasti mulle ehkä sattu sattu maanantai yksilöitä tai laatu on tässä mallissa huono. Toivottavasti sulla kestää kauemmin.
     
  11. nopanen1

    nopanen1 Member

    Joined:
    Aug 31, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ei vaihdettu rahaan eikä tavaraan, tulee tilalle kolmas samanlainen kamera. Katotaan kestääkö, jos tätä tahtia jatkuu pysyn uudessa kamerassa loppuikäni ja posti setä tulee tutuksi.
     
  12. Dice

    Dice Guest

    Joined:
    Messages:
    0
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ilmeisesti toiminut? Minkälainen kuvanlaatu tuossa on? Onko joku kokeillut infrapunaledi lisäyksiä?
     
  13. nopanen1

    nopanen1 Member

    Joined:
    Aug 31, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Vaikea sanoa vielä kestävyydestä kun ei ole pitkiä aikoja tarvinnut pitää päällä. Tässä ei ole virtanappulaa, eli töpseli seinään tai irti. Pitäisi tehdä parin kolmen viikon testi hajoaako taas. Kuvan laatu
    on kyllä ihan hyvä näin halvaksi kameraksi mutta kestääkö yhtäjaksoisesti vaikka kuukauden auki hajoamatta????
     
  14. jousam

    jousam Member

    Joined:
    Nov 7, 2007
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Sama kamera toimi mulla vuoden verran. (tosin ekan kuukauden jälkeen hajosi muuntaja...) Nyt ei enään toimi liikkeentunnistus vaikka mitä tekisi.
    Älkää ostako tätä kameraa, ei voi suositella... Ruma iso saippuarasia, huonolla jalustalla.
     

Share This Page