Kuinka saan hostittua pelin niin että muut pääsevät sinne sisään mun ip:llä. Tällasia ongelmia tullu peleissä ettei muut siis pääse liittymään mun tekemiin peleihin. Johtunee varmaan jostain palomuuriasetuksista mutta mistä saan salittua nämä. Osaisko joku neuvoa
Mitäköhän tarkoitat "Mun IP:llä"? Se IP jolla kaverit voivat yrittää liittyä palvelimellesi on se ulkoinen IP jonka http://www.whatismyip.com kertoo sinulle. Jos Käynnistä->Suorita->cmd->ipconfig kertoo eri IP:n, olet NATin takana ja siihen tarvitsee asettaa porttien ohjaus palvelimellesi. NAT on siinä ADSL purkissa jos jossain on.
juu eri ip näkyy tuolla saitilla... siis kuinka saan asetettua noi porttien ohjaukset sun muut ? käytän f-securee ja modeemina tällanen SpeedStreamin nelipaikkanen modeemi 8mb / 1mb ja tää ongelma nyt esiintyy kaikissa peleissä joissa oon peliä yrittäny hostia
Kyseessähän ei ole ongelma vaan tietoturva ominaisuus. Oletuksena se Speedstream tukkii kaikki ylimääräiset portit suojaten internetistä koneellesi pyrkiviltä mulkvisteilta. Jos haluat kuitenkin pitää palvelinta tarvitsee sinun selvittää mitä portteja kyseinen ohjelma tarvitsee ja ohjata netistä tulevat tähän porttiin kohdistuva liikenne koneellesi. Ohjaus on hyvin yksinkertainen ja kun sen tekee kerran oikein se toimii aina. Eli ota yhteys sen Speedstreamin hallinta konsoliin ja etsis sieltä Port forwarding tai Virtual Server tjsp. Sinne määrittelet että internetistä(external network) tuleva liikenne ohjataan LAN(internal network) puolella koneesi IP osoitteeseen samaan porttiin mihinkä se internetin puolella tulikin. Mistä pääset sitten siihen hallintakonsoliin riippuu ihan motusta. Haepa täältä forumilta tai katso motun ohjekirjasta miten sinne pääsee.
Tuolla on muutamalla speedstreamille (Siemens 4100, 4200) ohjeet portin puhkomiseen/ohjaamiseen http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm toiminevat muillakin speedstream malleilla.
mikäköhän modeemin malli kannattaisi suolta valita kun iteläni on Siemensin SpeedStream 6515 ja sitä ei ole tuolla listalla. Otanko ton lähimmän sieltä joka on Bellin Speedstream 6520 ?
Eipä sillä valinnallasi ole hirveesti väliä kuhan ne ohjeet toimii ...mutta tosiaan ainakin toi versionumero menee aika lähelle..
eipä hyväksynyt tää sivu mikä mulle muutenkin avautuu tohon on vähän erilainen mitä noissa ohjeiden kuvissa on.
Tossa pitäis olla manuaali kyseiselle purkille. http://subscriber.communications.siemens.com/documents/65xxug.pdf EDIT: valmistajan url.
jaa no mitäs tosta manuaalista pitäs nyt sitte kattoa / etsiä ... löysin salasanan ja pääsin sisään sinne hallintaan vai mikä lie
No nyt kun olet päässyt sisään on itse porttien ohjauksen vuoro. 1. Selvität mitä portteja tarvitset hostataksesi jotain tiettyä peliä kavereille. 2. Avaat ne portit. 3. Testaat toimiiko.(tai siis kaverisi testaa)
juu elikkä tämä peli jota koitan saada toimimaan käyttää portteja 33334-33336 ja sitten täytys jotenki saada ne avattua
1. Ton manuaalin mukaisesti sivulla 78 NAPT päälle. 2. Sivulta 80 custom port ohjaus. -Select protocol kohtaan TCP(voit pistää udp:n lisäksi) -port(s) kohtaan 33334-33336 -redirect selected protocol/ports to "sun koneen ip osoite". 3. Apply
siis onko toi mun koneen ip osote toi osote joka näkyy mm. osotteesta www.whatismyipaddress.com vai onko se sitten toi 192... alkunen ?
Toi manuaalinen ohjaus siis tarkoittaa sitä, että kun ADSL purkki huomaa, että joku yrittää ottaa noihin määriteltyihin portteihin yhteyttä(kaverisi peli). Se ohjaa näihin portteihin tulevan liikenteen määrätylle IP osoitteelle sinun lähiverkossa eli siihen minkä saat ipconfig komennolla näkyviin. Muista pistää koneesi IP kiinteäksi, muuten joudut muuttamaan tota ADSL boksin asetusta kokoajan. Huomasin manuaalista, että tossa boksissa on UPnP joka saattais conffia noi portit jopa automaattisesti, jos se vaan toimii. En tosin itse oikein luota UPnP protokollaan, koska mikä estää haittaohjelmia availemasta portteja UPnP:n avulla?
Hitto kun ei jaksais avata virtuaalikonetta että vois kertoa tarkasti ton IP:n määrityksen. Hankala sepostaa Ubuntussa miten sen teet, mutta ei se ole vaikeeta. Yksinkertaistettuna avaat verkkoyhteytesi ominaisuudet ja etsit sieltä TCP/IP asetukset. Sinne sitten vaihdat asetuksen DHCP -> Kiinteä IP. IP osoitteeksi pistät jonkun IP:n joka on samassa aliverkossa kuin ADSL purkkisi. Eli jos ADSL:n konffaamiseen otat yhteyden 192.168.0.1 osoitteeseen niin sun IP:n pitää olla 192.168.0.x jossa x on jotain väliltä 2-254. Helpoiten saat noi osoitteet (IP,Gateway,DNS) katsomalla ne ensin kun netti vielä toimii. Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig /all Kirjoitat vaan noi ylös ja naputat manuaalisesti kiinteiksi osoitteiksi.