IP osoite pysyväksi?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by epitrini, Aug 4, 2007.

  1. epitrini

    epitrini Member

    Joined:
    Aug 3, 2007
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs mulla on OPOY:n eli nykyisen DNA:n netti 512/512 ja mun ip vaihtuu aina ku yhistän nettiin tän koneen ja haluisin vakituisen ip:n niin miten se onnistuisi ? kenties tuolta käynnistä > ohjauspaneeli > verkkoyhteydet sieltä valittan että se käyttää vaan tiettyä ip:tä ? mulla on nyt siinä että se hakee ne automaattisesti. mutta jos laitan siihen mun nykyisen ip:n niin mitä mun pitää laittaa aliverkon peite kohtaan ja oletusyhdyskäytävä kohtaan ?
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Ota yhteyttä OPOY:n ja kysy onko heillä sellainen palvelu. Todennäköisesti on maksullinen.

    Et missään tapauksessa saa laittaa kiinteästi omalle koneellesi muita kuin sisäverkon ip osoitteita
    10.0.0.0 - 10.255.255.255
    172.16.0.0 - 172.31.255.255
    192.168.0.0 - 192.168.255.255

    Elisan muuttumaton ip palvelu on kyllä hieman puutteellinen. Jos elisan dslam bootataan tai jotain muuta niin ip vaihtuu. Tuonkin voisit tarkistaa jos tuollaisen haluat hankkia.
     
  3. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Mihin käyttöön haluat tuon kiinteän ip:n? Tarpeisiisi saattaisi riittää no-ip:n kaltainen palvelu. saat kiinteän domain-osoitteen (esim. apina.no-ip.org, joka koneelle asennettavan apuohjelman avulla reitittää kulloiseenkin ip:seesi liikenteen. Vastaavia muitakin löytyy, mutta tuota olen käyttänyt tarpeen vaatiessa. Toimii sekä linuxissa että winukoissa.

    http://www.no-ip.com/1click.php?service=signup&gclid=CILLwJLK3I0CFSDFXgoduWTOaQ

    Edit: Ei luonnollisestikaan toimi jos tuossa opoyn liittymässä on vain sisäverkon ip.
     
    Last edited: Aug 4, 2007
  4. epitrini

    epitrini Member

    Joined:
    Aug 3, 2007
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    DC:hen. koska siellä tarvii sitä ip osotetta ja en jaksais aina vaihtaa sitä sinne.
     
  5. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Tuo no-ip toimii ok sitten. Teet sinne accounitin, asennat apuohjelmat koneelle ja loggaudut sisään. Pistät accountissa määritellyn domainin ip:n tilalle dc:hen ja voila!
     

Share This Page