IP-osoite?

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by lellla, Nov 29, 2007.

1. lellla

lellla Guest

Oon koittanu saada selville mun IP-osotetta, mutta en saa sitä selvile. Nettilinkkien kautta kyllä, mutta jotta voisin että onko se joku ulkoinen ja sisäinen IP sama, en saa sitä selville.
    Koitin kyllä sitä suorita --> ipconfing /all juttua, mutta se ajaa sen nopaseti ja välittömästi sitten sulkee sen ikkunan, etten kerkeä lukea.
    Mikä ongelma ?

2. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
  3. lellla

lellla Guest

Okei, kiitos :) Asia ratkes.
    Mutta tuli sitten toinen ongelma.. Eli osotteet on samat, mutta silti ei emule suostu toimimaan ? Mikä mahtaa siis olla ongelmana..
    Onko mun IP-osote ykstyinen sitten tai jtn ?
    IP oli : 85.156.153.209
    ja oletusyhdyskäytävä: 0.0.0.0 <-- vai onko ongelma tuossa?

4. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
    Sinun modeemissa ei ole ongelmaa koska se on siltaavassa tilassa. P2p-ohjelman NAT-ongelman virheilmoitus johtuu tällöin yleensä palomuuriohjelman asetuksista tai internetoperaattori estää p2p-ohjelmien toimintaa.

Mikä palomuuriohjelma käytössä? Mikä internetoperaattori ja mikä liittymä?

5. lellla

lellla Guest

Jos totta puhutaan, mulla ei suoraan sanottuna ole minkäänlaista hajuu tän koneen faktatiedoista.. Mutta ömmömm..
    Palomuurista ei mtn tietoa.. Latasin sillon sen ilmasen joka tuli mukana, joku väliaikanen lienee? Joku Norton (?).
    Vaikka netinki ite oon ostanu ja sopimusta tein, en oo perillä.. Ei mua kiinnostanu sillon.. Elisalta sen hankin.. Tuollanen "mokkula"..
    Voiko asiaan mitenkään vaikuttaa se että netti on USB-modeemina?
    Olen tyhmä, mutta ylpeä siitä että myönnän sen ja uskallan kysyä apua..

6. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
    Sinulla lienee "Norton Internet Security", sen palomuurin asetuksista pitäisi katsoa että Emule ohjelmalla on lupa liikennöidä ulos- ja sisäänpäin.

Jos sinulla on mobiililaajakaista ja USB-modeemi, niin voit unohtaa p2p-ohjelmat. Jos käytössä tavallinen ADSL-liittymä ja USB-modeemi niin p2p-ohjelmien käyttö onnistuu.

7. lellla

lellla Guest

Oukei, eli voin unohtaa kaikki tuon kaltaiset ohjelmat..
    Onko olemassa sitten mtn ohjelmaa, millä saisin imutettua musaa, vaikka omistankin mobiililaajakaistan?

8. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48

Share This Page